וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בתחום הבמה בעצומה להארץ: "לשקול מחדש נחיצות המנוי לעיתון"

5.6.2014 / 12:25

שורת יוצרים בתחום הבמה, בהם מבקרת האומנות של הארץ גליה יהב, יזמו עצומה שתוגש לעורך העיתון אלוף בן ולעורכת מוסף גלריה ליסה פרץ ובה הם קוראים להשיב לתפקיד את כתבת המחול המפוטרת שיר חכם

שורה של יוצרים וחוקרים בתחום והבמה והמחול יוזמים עצומה שתוגש לעורך הארץ אלוף בן ולעורכת מוסף גלריה ליסה פרץ, ובה הם קוראים להם להשיב לתפקיד את כתבת המחול המפוטרת שיר חכם ולחזור בהם מביטול התקן בעיתון. גם מבקרת האמנות הבכירה של העיתון גליה יהב חתומה על העצומה, הקוראת למזדהים עם הדברים "לשקול מחדש את נחיצות המנוי שלהם לעיתון 'הארץ' עד להשבת הכתבים המקצועיים ושינוי מדיניות העיתון".

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, פיטוריה של חכם וביטול התקן הם חלק מהליך הקיצוצים המתמשך בהארץ במסגרתו נערכים איחודי תחומי סיקור. במקרה זה - איחוד תקן כתבת המחול עם זה של כתבת התיאטרון. "ידוע לנו שביטול תפקיד כתבת לענייני מחול הוא חלק ממגמה כללית מדאיגה של איחוד תקנים תחומיים וצמצום כתבים בעיתון כולו", כתבו יוזמי העצומה. "לדידנו, היתרון היחסי היחידי של העיתון לעומת מתחריו הוא איכות סיקורו, עומק כתבותיו ורצינות ומקצועיות העיתונאים שהוא מעסיק. לכן, בעידן האינטרנט, הבלוגים והגרפומניה, מה שיש לעיתון 'הארץ' להציע הוא איכות ופיקוח מקצועי, ולא כמות עודפת ופופוליזם".

הכותבים הוסיפו כי החלטת עורכי העיתון לבטל את התקן מהווה "אבדן אמון משמעותי וסטייה מערכיו היסודיים ביותר של העיתון. שכן בעת הזו, רק עיתון 'הארץ' הוא מוצר עיתונאי שאמון על החשיבות הסימבולית והממשית של פונקציה כמו 'כתב לענייני מחול'. ואם אין זה כך, כנראה שאבדנו את דרכנו כליל".

טרם התקבלה תגובת הארץ לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully