וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים בכירים ליועמ”ש: ”עצור חקירות העיתונאים בפרשת הרפז”

5.6.2014 / 17:10

עיתונאים שהוקלטו ע"י המשטרה משוחחים עם הרמטכ"ל אשכנזי קיבלו זימונים לחקירה. במכתב ליועמ"ש דורשים הם, והקולגות: "עצור את הזימונים, זה תקדים המאיים על חופש העיתונות"

שורת עיתונאים בכירים פנתה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין לעצור את הזימונים על ידי המשטרה שמבקשת בימים אלה מעיתונאים לתת עדות על שיחות שקיימו עם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, ושההקלטות שלהן נמצאות בידי המשטרה.

פרשת הרפז: פסיכו-אנליזה להמונים

על הפנייה, אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, חתומים אמנון אברמוביץ, רוני דניאל, אודי סגל וגיא סודרי מחדשות ערוץ 2, אמיר אורן מהארץ, יעקב אילון מערוץ i24news, רון בן ישי מאתר ynet, אלון בן דוד וגיא זהר מחדשות 10, עיתונאי ידיעות אחרונות נחום ברנע, נחמה דואק ויוסי יהושע, אבי יששכרוף מאתר וואלה, בן כספית ממעריב-סופהשבוע, יואב לימור מישראל היום, כרמלה מנשה מקול ישראל, וצ'יקו מנשה מקול ישראל.

"אנו, כתבים המסקרים מזה שנים את המערכות הציבוריות של ישראל, סבורים כי יש בחקירה מעין זו, הנעשית בליווי הפרקליטות, משום תקדים המאיים על חופש העיתונות", כתבו ליועמ"ש. "במשך עשורים הרחיקו בתבונה רשויות אכיפת החוק את ידיהן מהתחום שבין עיתונאים למקורות בכירים. אם מטרת החקירה הנוכחית היא לקבוע נורמה פלילית למוסרי מידע לעיתונאים – יכרת הענף שעליו יושב המקצוע ויפגע אחד היסודות החשובים ביותר של משטר דמוקרטי – קיומה של עיתונות חופשית ועצמאית".

הפנייה הועברה גם לנשיאת מועצת העיתונות והמועמדת לנשיאות דליה דורנר, שהודיע כי היא מתייצבת לצד הבכירים.

העיתונאים הבכירים כותבים כי חובתה של המשטרה למצות כל חקירה של חשד לפלילים, אבל תשאול עיתונאים על מקורות המידע שלהם, ראוי שיתבצע רק בהתקיים נסיבות חריגות ומובהקות המצדיקות התערבות כזאת. "אנו פונים אליך בבקשה בהולה לפעול לעצירת הפרקטיקה הנפסדת, המאיימת איום ממשי וקרוב על התקשורת החופשית במדינת ישראל", כתבו.

טרם התקבלה תגובת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully