וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל-אח'באר": "i24news - פלטפורמה ציונית, באמתלה של ערוץ אירופאי”

23.6.2014 / 12:51

אתר "אל-אח'באר" של העיתון הלבנוני המזוהה עם החיזבאללה תוקף את ערוץ החדשות הבינלאומי שבליטת פטריק דרהי: ”תפקידה של התחנה הוא להעמיד פני הזדהות עם הפלסטינים”

חזית חדשה בין חיזבאללה לישראל, הפעם בזירת התקשורת: אתר האינטרנט של העיתון הלבנוני הוותיק "אל-אח'באר" המזוהה עם ארגון חיזבאללה, תקף לאחרונה את ערוץ החדשות הבינלאומי i24news בשפה הערבית אשר בשליטת פטריק דרהי. בכתבה שפורסמה ב"אל אכבר" הואשם הערוץ החדש בהטעייה של צופים שחושבים כי מדובר בערוץ חדשות אירופאי, כאשר בפועל מדובר בערוץ ישראלי המעביר לעולם את מסריה של ישראל.

"מאז השקתו בחודש יולי בשנה שעברה, תחנה זו היא מנסה לטעון אובייקטיביות על מנת להעביר את המטרות של ישראל ומדיניותה", נכתב בכתבה שפרסם העיתון. "תחנה זו רימתה רבים והובילה אותם לפלטפורמה ציונית, באמתלת ש-i24news הינו ערוץ אירופאי מיפו".

עוד נכתב כי "תפקידה של התחנה הוא להעמיד פני הזדהות עם הפלסטינים תוך פעילות למען זכויותיהם ותמיכה ברעיון דו קיום. הוא מפרסם מאמרים באתר האינטרנט שלה בנוסח: 'מומחה מטעם האו"ם מאשים את ישראל בטיהור אתני נגד הפלסטינים'. התחנה מנסה בכל מאודה לבחור מילים שיגעו ברגשותיהם של הפלסטינים ולהציע, בטיפשות, שוויון קיים ביניהם לבין הישראלים. במקביל, התחנה מתמקדת ברדיפה של סטודנטים ישראליים באוניברסיטאות בחו"ל". העיתון אף קרא להקמת "תחנה שתפעל בכיוון הנגדי".

ערוץ החדשות הבינלאומי i24news, הרשת הצעירה מבין ערוצי הטלוויזיה הבילאומיים, עלה לאוויר לפני פחות משנה וכבר מעורר עניין רב משני צידי המתרס. בניגוד לנרמז ב"אל אכבר", ערוץ החדשות הבינלאומי פועל במימון פרטי ואינו מקבל מימון מגופים ממשלתיים. i24news מצהיר כי שם לו למטרה "להרחיב את התמונה על הנעשה בישראל ובמזרח התיכון." לערוץ שלושה אפיקים בשלוש שפות: אנגלית, צרפתית וערבית והוא משדר לכ-850 מיליון בתי אב ברחבי העולם. אין זו הפעם הראשונה שגוף תקשורת ערבי מקדיש כתבה נרחבת ל-i24news. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לפי כשנה שלחה רשת "אל ג'זירה" מהמטה שלה בלונדון לישראל צוות שיסקר את עליית הערוץ.

"אנחנו שמחים לגלות שרשתות המדיה בעולם הערבי מתעניינות במה שמתרחש בערוציי i24news", מסר פרנק מלול, מנכ"ל ערוץ החדשות הבינלאומי i24news לוואלה! ברנז'ה בתגובה. "לדעת שהשימוש שלנו במילים ובמונחים מאוזנים, כמו גם כתבה על שירות לאומי של ערביי ישראל, מעצבנים את חיזבאללה - מראה שהם מכירים בקיומו של שחקן חדש בזירת התקשורת הבינלאומית. הניסיון לטעון שהאובייקטיביות שלנו היא דרך למשיכת קהלים בעלי דעות שונות למרקע, מונעת מפחד ותו לא. כשם שרשתות העולם מבינות את הצלחתו של i24news, נותר לנו להמתין שהערוץ יעלה לשידור בארץ ונזכה לאותה הערכה גם מהקהל הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully