וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת החטוף זועמת על ynet: ציטט "ראיון" ממפגש אבלים

2.7.2014 / 19:39

פרסום ראשון: בת-גלים שער העבירה ביקורת חריפה על משרד הביטחון והשב"כ אשר מצאה את דרכה לכותרת הראשית של האתר. נציגת המשפחה לוואלה! ברנז’ה: ”חשבה שמדובר בעיתונאי שבא לנחם אותה”. בעקבות הלחץ, שונתה הכתבה

היתקלות ראשונה של משפחות הנערים החטופים עם התקשורת היום (רביעי) לאחר שציטוטים של בת-גלים שער, אמו של גיל-עד שער ז"ל, שהתייחסה היום לראשונה לקלטת השיחה שביצע בנה למוקד המשטרה - פורסמו באתר ynet ועוררו את זעם המשפחה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי שער העבירה ביקורת חריפה על משרד הביטחון ועל ראש השב"כ - אשר מצאה את דרכה לכותרת הראשית של האתר, ובני המשפחה זעמו וטענו כי הדברים נאמרו שלא לציטוט.

התרעומת שהביעו בני המשפחה הביאה לכך שהידיעה הוסרה מדף הבית של האתר, כותרתה שונתה והציטוטים החריפים הושמטו ממנה, תוך יישור קו עם נענע10 ומאקו שפרסמו אף הם גרסה "מרוככת" של הדברים.

"ynet, אם אתם רוצים המשך שת"פ בטלמון תורידו או תתקנו"

בשעות הצהריים הגיעו מנחמים רבים לבית המשפחה, ואיתם גם עיתונאים שליוו את משפחת שער בשבועות האחרונים. נציגי המשפחה, המייצגים אותם אל מול התקשורת, התירו למספר עיתונאים להיכנס פנימה - אך ללא ציוד הקלטה מכל סוג שהוא. בין העתונאים היה גם כתב ynet איתי בלומנטל, והוא שוחח עם בת-גלים שער. תוך זמן קצר עלתה ידיעה לאתר תחת הכותרת "אמרו לנו שאלה יריות סרק. הטיפול מרתיח, פשלה נוראית".

דקות לאחר מכן, כתב אחד הנציגים בקבוצת וואטס-אפ סגורה של עיתונאים ונציגי המשפחה: "ynet, אם אתם רוצים המשך שת"פ בטלמון תורידו או תתקנו, חבל לקלקל כך הכל". לאחר חצי שעה הוא עדכן בקבוצה כי הכתבה ירדה וציין "אם עוד מישהו התחיל לצטט ממנה - תרדו מזה". לאחר מכן הושבה הידיעה ללא הביקורת, כאשר בגוף הכתבה מדגיש האב אופיר שער: "אנחנו עדיין לא בשלב של להביע ביקורת".

"ציפינו שהעיתונאים יהיה יותר הגונים"

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה מספר הנציג מדוע התבקש ynet להוריד את הידיעה. "ההורים לא הבינו שהדברים מתפרסמים כראיון לתקשורת ושהם למעשה מתראיינים, בלומנטל לא החזיק דף ועט או מכשיר הקלטה ולכן בת-גלים לא חשבה שזה היה ראיון אלא שהיא מדברת עם עיתונאי שבא לנחם אותה".

למה ציפיתם, שעיתונאים לא יעשו עבודה עיתונאית?

"ציפינו שהעיתונאים יהיה יותר הגונים. שלכל הפחות ישאלו את המשפחה אם ניתן לצטט את הדברים. בטח שלא לעלות אותם לכותרת כמו זו שהתפרסמה ב-ynet בהתחלה. כשאתה לוקח דברים כאלה אתה צריך להבהיר שאתה מתכוון לפרסם אותם".

"לא אישרנו לאף אחד להוציא מהמפגש הזה ראיון"

גורם אחר שעובד בצמוד למשפחה ומייצג אותם מול התקשורת, מבקש לחדד כי "בלומנטל לא הפר את תנאי כניסת העיתונאים לבית - שהיו בלי מכשירי הקלטה ובלי אמצעי צילום. אבל שתהיה בעת הרגישה הזו התנהלות אחרת וכנראה שהיה שם שטח אפור".

המשפחה ידעה שהיא מדברת עם עיתונאי?

"כן, היא ידעה שהיא מדברת עם עיתונאי ושאנחנו אישרנו לו להיכנס לבית, אבל אנחנו לא אישרנו בשום שלב לאף אחד להוציא מהמפגש הזה ראיון. שאנחנו נאשר ראיון בזמן שבעה? ברור שייאמרו דברים מתוך כאב. זו הסיבה שראיון מתאמים מראש, ואז במצב כזה גם היינו דורשים שהדברים שמצוטטים יאושרו איתנו מראש".

ומה קרה כשפניתם ל-ynet?

"הבהרנו שאנחנו מבינים שהעיתונאי עשה את עבודתו העיתונאית, אבל המשפחה לא חשבה שהוא יצטט אותה מילה במילה ולכן בני המשפחה נפגעו מהפרסום. ייאמר לזכותו ולזכות ynet שברגע שפנינו אליהם והסברנו את הרגישות הם עשו מאמצים מהירים שזה ייעלם, וזה לא פשוט להעלים כזו כותרת".

מ-ynet נמסר בתגובה: "הכתב פעל במקצועיות והמערכת ברגישות אל מול ההורים, שזה עתה שכלו את בנם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully