וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין פלסטינים חמומי מוח לשוטרים פזיזים

3.7.2014 / 14:27

צלמת וואלה! חדשות טלי מאייר סובלת משני שברים בפניה לאחר שנפגעה מכדור גומי שירה בה שוטר ישראלי בשכונת שועפאט בירושלים. אבי יששכרוף מספר על סיקור שיכול לעלות בחיים

צילום: אורן זיו, עריכה: טל רזניק

(צפו ברגע הפגיעה בטלי מאייר וצלם ynet)

טלי מאייר, צלמת וואלה! חדשות, מתאוששת בשעות אלה בבית החולים הדסה עין כרם מניתוח שעברה בפניה. היא סובלת משני שברים בלסת שנגרמו משוטר טיפש במיוחד, שירה עליה ישירות כדור גומי/ ספוג. המשטרה (או מג"ב) בוודאי תטען שטלי, בת 25, הייתה בקו האש, השוטרים היו בסכנת חיים והכדור לא נורה לעברה בכלל. אולם טלי, שאותה אני מכיר כבר כמה שנים מעבודתנו המשותפת בשטחים ועוסקת בצילום מקצועי מאז שירותה הצבאי, לא הייתה כלל בקרבת מפגינים כשנורתה. היא עמדה בצד, חבושה בקסדה, אפוד מגן ומצלמה שמהם היה ניתן להבין רק דבר אחד: מדובר בעיתונאית. בצלמת עיתונות. עם טלי יצא לי לעבוד לא פעם בסיטואציות מלחיצות, בלב הפגנות, הלוויות ועצרות בשטחים. תמיד שמרה על קור רוח. על מקצועיות. וכך גם היה אתמול, עד הרגע שבו נפגעה.

עשרות שוטרי מג"ב ואנשי היחידות המיוחדות של המשטרה היו פרוסים אתמול בשכונה, בניסיון לטפל במהומות ולהרגיע את הרוחות. לכאורה עוד אירוע. ובכל זאת משהו בהם שידר לי לפחות "צימאון אלי קרב". כבר בשעות הבוקר נפגעו צלם וכתבת של הטלוויזיה הפלסטינית מירי של כדורי גומי. בחלוף כמה שעות, נפגעה טלי מהירי בפניה. חצי דקה חלפה וגם צלם של אתר YNET נפגע ברגלו מירי של כדור גומי. אני הרגשתי בר מזל ממש. אחד השוטרים בסך הכול רק דחף אותי בגסות כשניסיתי לסקר את ההפגנה בשכונה.

תיעוד: צלמת וואלה! חדשות נפצעת מכדור גומי. צילום מסך
שניות אחרי פגיעת כדור הגומי. טלי מאייר בשועפאט, אתמול/צילום מסך

אבל השוטרים לא היו היחידים אתמול שהחליטו לפגוע בעיתונאים בשכונת שועפאט בירושלים. עיתונאי פלסטיני שנחשד כי הוא מסתערב הוכה כמעט עד מוות על ידי המפגינים. שניים מעמיתיי, אליאור לוי וגל ברגר, הותקפו על ידי קבוצה של רעולי פנים, שחשבו כי הם מסתערבים. הם נלקחו לאחת החצרות, תחת איום לפגוע בהם ונעשה עליהם חיפוש. גם לאחר שהציגו תעודות עיתונאי פלסטיניות, המשיכו רעולי הפנים לאיים לרגום אותם בסלעים, לא פחות. בחלוף כמה דקות מותחות מאוד, שוחררו השניים.

וזו בעצם המציאות העצובה שבה פועלים העיתונאים הפלסטינים והישראלים כיום בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. שילוב של צעירים פלסטינים חמומי מוח או נטולי מוח ושוטרים ישראלים, עם יד קלה על ההדק וללא הרבה שכל, שספק אם מצמצו לרגע לפני שירו ישירות על ראשה של טלי.

הכותב הוא פרשן וואלה! חדשות לענייני ערבים

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully