וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשת ישראל מציגה: עדן הראל, עודד מנשה ועמית פרקש

14.7.2014 / 16:15

אחרי משחק מקדים של שני עשורים, תזמון עליית ערוץ 20 לאוויר לא יכול היה להיות אומלל יותר. אליו התווסף תמהיל תמוה של סלבס, וכיסוי תקשורתי רופס. וואלה! ברנז’ה מתפללת לטוב

אחרי משחק מקדים של לא פחות משני עשורים, הושק לבסוף אתמול (ראשון) ערוץ 20 - "ערוץ מורשת", והחלו שידורי הניסיון שלו. הערוץ מתחיל את שידוריו בקול ענות חלושה - ללא קמפיין נרחב המלווה את ההשקה או אתר אינטרנט המתאר את הערוץ - זאת תחת כיסוי תקשורתי רופס. זאת ועוד, שיתוף הפעולה עם אתר ynet נבחן בימים אלה על ידי מועצת הכבלים והלוויין ואינו ניכר באתר, והמועצה אף עשויה להטיל עליו מגבלות.

תזמון עליית ערוץ 20 לאוויר, כך נראה, לא יכול היה להיות אומלל יותר. ערב תחילת שידוריו אתמול היה גם ערב גמר גביע העולם בכדורגל שהצמיד אליו כמעט 37 אחוזים ממשקי הבית היהודיים אליהם מיועדים השידורים, ותפס נתח התעניינות טלוויזיוני רב בתקופה האחרונה. יתר תשומת הלב של הציבור הישראלי בחודש האחרון הייתה נתונה לענייני אקטאליה בוערים, מחטיפת שלושת הנערים ועד לתוך מבצע "צוק איתן". הישראלים צמודים לטלוויזיה שהם מכירים, והשקה על ערוץ חדש בתקופה כזו נראית צעד כמעט מופרך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בדיוק ארון הספרים היהודי. מתוך עמוד הפייסבוק של ערוץ 20/מערכת וואלה!, צילום מסך

שידורי ניסיון? לא אם תשאלו את מועצת הכבלים והלווין

בתעשיה אוהבים להשתמש במושג "השקה שקטה", אבל במקרה של ערוץ 20 מדובר בהשקה כמעט דוממת. ליתר דיוק, הנוכחות של האירוע בתודעה התאפשרה בזכות שני בעלי עניין - יו"ר "אם תרצו" רונן שובל והיח"צנית נאוה עינבר: שובל הודיע לעוקביו בפייסבוק כי הוא מתראיין באחת התכניות של הערוץ ("באופן מפתיע, הערוץ אמור להיות בעד עם ישראל!") ועינבר ("תעשו כבוד לערוץ 20") עשתה בפייסבוק יחסי ציבור ללקוחה שלה ד"ר סוזי קגן שנתנה "טיפים יעילים והמלצות מעולות להתמודדות עם פחדים וחרדות". בעמוד הפייסבוק של הערוץ הועלו, לטובת 3,000 העוקבים, שלושה פוסטים של תמונות אולפן בפוקוס חלקי. ניתן להעריך כי יותר אנשים נחשפו לאותן תמונות - מאשר צופים שבחרו בו בטלוויזיה על פני שידורי המונדיאל וחברות החדשות. ואכן, לוואלה! ברנז'ה נודע כי רק כמה אלפים בודדים של צופים בחרו לבלות אמש את הערב מול הערוץ החדש.

זאת ועוד, הלוגו המעטר את מסך הערוץ ומודיע "שידורי ניסיון" עשוי להתפרש כמעין הטעיית הצופים. שידורי הערוץ, החל מאתמול, אינם עוד שידורי ניסיון אלא פעילות מלאה כמתחייב מתנאי הזיכיון של הערוץ אל מול מועצת הכבלים והלווין: שידורים בראשון עד חמישי של 12 שעות ביממה לפחות, מתוכן שש שעות שאינן שידורים חוזרים. מדוע אם כך מופיע הלוגו הזה? אפשר להמר כי מדובר בתו-תקן להכשרת בינוניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חלופה איכותית, מקורית ומעניינת לצפייה משפחתית". עמית פרקש, מנחת רצועת הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חלופה איכותית"? בלי נדר

לא רק התזמון של עליית הערוץ לאוויר והאופן שבו הוא הושק תמוהים. גם הרכב המשתתפים בשידורים מעלה את השאלה בדבר הקשר שבין תוכן השידורים לבין נושאים של "מורשת ישראל, הדת היהודית, והתרבות והמסורת של העם היהודי בארץ ובתפוצות" - ציטוט מתוך רישיון השידורים. כך למשל את תמונת הלוגו של הערוץ ("טלוויזיה שמכבדת אותך") מכבדים בנוכחותם מנחי הטלוויזיה עדן הראל, עודד מנשה, לינוי בר-גפן, יהורם גאון ושרון גל - לא חוד החנית של נציגי הדת והמורשת היהודית בתקשורת בישראל. את רצועת הבוקר יגישו כוכבת סדרות הנוער מירב פלדמן וכוכבת הפסטיגל עמית פרקש - לא הייצוג הרווח של התרבות והמסורת של העם היהודי בארץ ובתפוצות.

"אנו מבטיחים לייצר חלופה איכותית, מקורית ומעניינת לצפייה משפחתית לערוצי הטלוויזיה הקיימים", מסרו ראשי קבוצת "ערוץ יהודי-ישראלי" המפעילה את ערוץ 20 ביום בו הוענק להם אפיק השידורים. על רקע המשדר המרכזי אתמול "צוק איתן - נלחמים בחמאס" בהגשת לינוי בר-גפן, מוטב להוסיף להבטחה את הביטוי: בלי נדר.

טרם התקבלה תגובתו של ערוץ 20 לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully