וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו את ירון אברהם

17.7.2014 / 15:01

כתב פוליטי-פרלמנטרי בערוץ הכנסת, ומגיש התכנית "כנסת ברשת" (צילום: יואב דודקביץ’)

גיל: 29

מה בעצם אני עושה: מוביל את הסיקור הפוליטי והפרלמנטרי בערוץ הכנסת: דיווחים וכתבות הנושאים המהותיים שעל סדר היום – מהכנסת וגם מהממשלה- ומנקודת מבט פוליטית. דיווחים על המשברים בתוך הקואליציה, הקליקות בין ובתוך המפלגות, החוקים השנויים במחלוקת המתסיסים את הכנסת. בנוסף, נוכח האופי הפרלמנטרי של הערוץ, אני מקפיד לשים את הדגש על חקיקה שלא זוכה לסיקור נרחב בתקשורת המיינסטרים. צלע שנייה היא הפן האינטרנטי של הפוליטיקה. לפני כשנתיים הבנו שאי אפשר לסקר את הפוליטיקה מבלי לתת את האינפוט של הרשתות החברתיות. זה עולם מרתק לכשעצמו – לשלב את שני האלמנטים זה בזה במסגרת תכנית שבועית, שמשודרת גם בערוץ 2. במאי האחרון יצא הסרט הדוקומנטרי הראשון שלי, "פרלושה", שקיבל להפתעתי ביקורות מאוד טובות. מודה, זה העלה חיוך על פניי.

השכלה: תואר ראשון בתקשורת, עיתונאות ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית. תואר שני במגמה לתקשורת פוליטית באוניברסיטה העברית.

תפקידים קודמים: בימי הצבא שירתי ביחידה 8200 של חיל המודיעין. כבר בתקופת הצבא, הבנתי שאני מעדיף לכתוב ולעסוק בעברית – ולא בערבית. אחרי תקופה קצרה באגף דוברות משרד ראש הממשלה, נרשמתי לקורס מגישי וכתבי טלוויזיה של "רשת". בסופו של הקורס, התחלתי סטאז' בערוץ הכנסת, ולאחר כמה חודשים התחלתי לעבוד כתחקירן. מספר חודשים עברו ומוניתי לכתב המדיני של הערוץ. חצי שנה לאחר מכן קיבלתי את הדסק הפוליטי, ובהמשך תכנית שבועית שאני רוצה להאמין שמביאה פן אחר למסך של הערוץ, ופונה לקהלים שבעבר לא היו חשופים אלינו.

מי פתח לך את הדלת לתעשייה: במובן התיאורטי של הדברים, אבא שלי ז"ל. הוא כתב כל חייו והיה חובב מושבע של פוליטיקה. ערוץ הכנסת (אז 33) היה פתוח בלי סוף אצלנו בבית. שנאתי ואהבתי את זה במקביל. במובן המעשי, ברור שמנכ"ל ערוץ הכנסת, אורי פז, היה זה שהאמין ביכולת שלי לסקר את הנושאים הפוליטיים, אף כי לא היה לי ניסיון קודם בתחום העיתונות.

איפה אתה בעוד 5 שנים: בטוח שבתחום. זו לא רק עבודה מבחינתי. העיסוק שלי תופס מקום מאוד משמעותי בחיי, הרבה מעבר ל"עבודה" רגילה.

מה אוכל לצהריים: הלוואי ומזנון הכנסת היה מאפשר מגוון רחב יותר. מסתפק בשניצל, ספגטי וסלט קטן. משתדל לאכול בכנסת יחסית מאוחר, כדי שאצליח להחזיק עד הערב.

פרגן למתחרים: בכנסת אתה לומד להכיר הרבה אנשים, רובם מקצוענים של ממש. בשנה האחרונה, עם עליית "המטה" בערוץ 10, אני מעריך יותר ויותר את נדב פרי. אני חושב שהוא אחד ממנהלי הפאנלים האקטואליים הטובים בישראל. גם הבלוגרית טל שניידר עושה עבודה רצינית ואיכותית. הביאה ז'אנר שלם שלא היה קיים בישראל.

ירון אברהם. יואב דודקביץ'
ירון אברהם/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully