וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי תקשורת בדרישה מדו"צ: "אשר כניסת עיתונאים ישראלים לרצועת עזה"

23.7.2014 / 11:22

בלעדי: מספר מערכות התאגדו הבוקר בפנייה לדובר צה"ל מוטי אלמוז בבקשת כניסה לרצועה לטובת סיקור הלחימה המתמשכת - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

מספר כלי תקשורת ישראלים התאגדו הבוקר (רביעי) בפנייה לדובר צה"ל מוטי אלמוז, בדרישה שיאשר כניסת עיתונאים ישראלים לתוך רצועת עזה לטובת סיקור הלחימה המתמשכת - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. את הפנייה יזמו אנשי חדשות 10 והצטרפו אליה אנשי חדשות 2, "ידיעות אחרונות", "ישראל היום" והאתרים וואלה! ו-ynet. ב"מעריב השבוע" ו"הארץ" טרם הוחלט האם להצרף לפנייה.

עד עתה עיקר השימוש שעשו כלי התקשורת בחומרים שהגיעו מהרצועה היה בחומרי וידאו וסטילס מעובדים שעברו או תחת ידי צה"ל או תחת ידי החמאס, ולרוב הם משרתים מטרות הסברה של שני הצדדים. מיעוט חומרי וידאו ותמונות צולמו על ידי אזרחים או כלי תקשורת זרים, ולכלי התקשורת אין חומרים עצמאיים מהרצועה. "אנו משוכנעים שיסודו של השירות העיתונאי שאנו מעניקים לצופינו וקוראינו הוא בתיעוד בשטח המסוקר ורואים חשיבות עליונה, בוודאי בעת הזו, לספק לקוראינו וצופינו תמונה עיתונאית מקצועית המבוססת על התרשמות כתבינו מזירות הלחימה בשטח", נכתב בנוסח הפנייה.

"מודעים למורכבות הביטחונית"

בעימותים צבאיים קודמיים, כמו במלחמת לבנון השנייה למשל, התירו דוברי צה"ל אז כניסת "פול" עיתונאי לשטח או הצטרפות של כתבים למשימות ספציפיות. במהלך מבצע "עופרת יצוקה" הייתה הצטרפות של עיתונאים לכוחות צה"ל בימים החמישי והשישי ללחימה, אולם יודגש כי העימות הצבאי ברצועה היום, בבחינה של היקף הנפגעים וההיתקלוית עם כוחות חמאס, אינו דומה לזה שהיה ב"עופרת יצוקה" והמצב כיום נחשב מבחינת צה"ל למורכב יותר בהקשר הזה.

"זו התפרצות לדלת פתוחה", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם צבאי בהתייחס לפנייה הרשמית של כלי התקשורת. "כבר ביום הראשון למהלך הקרקעי הודיע דובר צה"ל ביוזמתו לעורכים הראשיים על הכוונה לצרף כתבים לכוחות ברגע שהמציאות המבצעית תאפשר את זה".

הוא הדגיש כי "בנוסף לאחריות שיש לצה"ל על צירוף עיתונות לכוחות, לצה"ל קיימת גם אחריות לשלומם של אנשיו, וכלל השיקולים נלקחים בחשבון בהחלטה של העיתוי הנכון לצרף תקשורת לכוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully