וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד ל-yes: לא תקבל תשלום על הערוצים היעודיים

23.7.2014 / 14:07

yes דרשה לקבוע כי כל עוד לא יוסדר פיצוי נאות עבורה, אין להחיל את הוראות תיקון החוק שפוטר את הערוצים מתשלום, וחברת HOT הביעה תמיכה בעתירה, שנדחתה היום על ידי בג"צ

בג"צ דחה עתירה שהגישה חברת הלוויין yes נגד הכנסת, משרדי המשפטים והתקשורת והערוצים 9 ו-24, בעקבות החלטת ועדת הכלכלה לתיקון חוק התקשורת באופן שיפטור את הערוצים הייעודים מתשלום דמי המעבר. בג"צ החליט שלא להתערב בחקיקה ולבטל אותה, וכי החברה לא תקבל פיצויים על השימוש בתשתיות שלה לשידורי הערוצים היעודיים אותם היא מחויבת לשדר לפי חוק.

yes דרשה מבית המשפט לקבוע כי כל עוד לא יוסדר פיצוי נאות עבורה בגין הפגיעה בקניינה, אין להחיל את הוראות תיקון החוק שפוטר את הערוצים מתשלום, וחברת HOT הביעה תמיכה בעתירה. החברה טענה כי התיקון לחוק אינו מתיישב עם חוקי היסוד בשל הפגיעה בקניין, וכי הנו בטל בהיותו בלתי חוקתי. שידור הערוצים היעודיים, נטען בעתירה, גם תופס לחברה רוחב פס וגם מתנגש עם ערוצים אחרים שהיא גובה עליהם תשלום - בעוד הערוצים היעודיים משודרים בחינם כשירות לציבור.

"תכליתו של התיקון – לסייע כלכלית לפעילות הערוצים הייעודיים ובכך לאפשר למגזרים חברתיים שונים לשמר ערכי תרבות ייחודיים להם – היא תכלית ראויה", נכתב בהחלטת בג"צ. "היא מהווה ביטוי למדיניות המעודדת פלורליזם, ריבוי דעות וגישה חופשית של מגזרים שונים לשידורי הטלוויזיה הרב-ערוציים. הצורך בעידוד פלורליזם ובהבטחת גישה חופשית של מגזרים שונים לשידורי הטלוויזיה הרב-ערוציים מתעצם לנוכח חשיבותם החברתית הרבה של אמצעי התקשורת בימנו".

תגובת yes לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully