וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עוטף עזה לכתבים: לא לפרסם שמות היישובים לידם התגלו מנהרות

30.7.2014 / 13:08

פרסום ראשון: במכתב שהעבירו המועצות האזוריות בעוטף עזה לדו"צ ולכתבים הצבאיים הם דורשים שלא לחשוף את שמות היישובים שכן מדובר ב"פגיעה משמעותית בחוסן הקהילות"

תושבי עוטף עזה דורשים שלא לפרסם את שמות היישובים אשר בקרבתם איתר צה"ל פירי מנהרות של החמאס שכן לטענתם, הפרסום פוגע בתחושת הביטחון האישית שלהם - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

במכתב שנשלח על ידי המועצה האזורית אשכול והמועצה האזורית שער הנגב לדובר צה"ל ולכתבים הצבאיים מכלי התקשורת השונים, הם כותבים כי הם מודעים לצורך של צה"ל להמחיש את גודל הסכנה וחשיבות חשיפת המנהרה, אך לדבריהם "החיבור לשם של ישוב ספציפי מעלה את סף החרדה בקרב התושבים וסביבתם הקרובה".

ביממות האחרונות חווים יישובי עוטף עזה אירועים קשים של ירי מאסיבי לצד ניסיונות חדירה של מחבלים באמצעות מנהרות התקפיות. מציאות שלא היתה מוכרת לתושבים עד למערכה זו. בגזרה כולה צוותי תקשורת רבים ומציאות תקשורתית שמדווחת בטווח המיידי.

ביישובים טוענים כי "להבדיל מאיום הרקטות והפצמ"רים, לאיום המנהרות יש פוטנציאל פגיעה משמעותית בחוסנן של הקהילות, בשיקום 'היום שאחרי' ויכולתן לצמוח בעתיד".

היישובים דורשים להתחשב בנושא האזרחי במהלך סיקור חשיפת המנהרות ולא לציין שם של ישוב ספציפי אלא את שמה של המועצה. בנוסף, הם דורשים לציין את המרחק של הפיר מהגבול ולא מהישוב, ובכל מקרה לא לציין את שם הישוב.

רק ביומיים האחרונים דווח, בשידור חי על חשיפת מנהרה "בסמוך לקיבוץ בארי" (למרות שהפיר התגלה במרחק של למעלה מ-3.5 ק"מ מהקיבוץ), או הלילה על "חדירת מחבלים לקיבוץ נחל עוז". בשבוע שעבר דווח על "מנהרה לקיבוץ ניר עם". גם בסיקור מנהרות שנחשפו בקרבת הגבול, מול קיבוץ עין השלושה ובפעם אחרת פיר חשוד שנבדק ונמצא תקין (בור ביוב ישן וידידותי) הוכרז כ"מנהרה במרכז קיבוץ כיסופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully