וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת וואלה! חדשות נעצרה ועוכבה לחקירה לאחר שתיעדה שוטרים בהפגנה

3.8.2014 / 13:14

סוריה זה כאן: גלי גינת נעצרה אמש ועוכבה לחקירה במסגרת הפגנת השמאל שנערכה בכיכר הבימה אותה סיקרה. שוטרי מחוז ת"א מחקו ממכשירה הנייד סרטון המתעד פינוי מפגינה באלימות, למרות שידעו כי מדובר בעיתונאית

צילום: גלי גינת, עריכה: גדי וינסטוק

כתבת המשפט של וואלה! חדשות גלי גינת נעצרה אמש (שבת) ועוכבה לחקירה במסגרת הפגנת השמאל שנערכה בכיכר הבימה, אותה סיקרה עבור וואלה!.

גינת הגיעה בשעה 20.00 לאזור הכיכר שם כבר שהו מאות בודדות של מפגינים. זמן קצר לאחר מכן, שוטרי יס"מ של מחוז מרכז תל אביב בפיקודו של ניצב בנצי סאו החלו בפיזור מאסיבי של ההפגנה כשהם דוחפים את המפגינים לרחוב תרס"ט הסמוך. לדברי גינת, חמישה שוטרים החזיקו באחת המפגינות בחוזקה, תפסו אותה מהידיים והרגליים בעוד היא צורחת מכאבים ואינה מראה התנגדות.

גינת צילמה במכשירה הנייד את האירוע, כאשר בשלב מסוים התקרב אליה שוטר בלבוש אזרחי וביקש ממנה לעזוב את המקום ולהפסיק לצלם. גינת לא השיבה וכפי שניתן לראות בסרטון, הוא בתגובה החל לדחוף אותה בגופו. לאחר חילופי דברים, עצר אותה השוטר בחשד ל"תקיפת שוטר".

לאחר מכן החרימו לה השוטרים את הנייד, סירבו להחזירו, ומחקו משם קבצים. לדברי גינת, כחמישה שוטרים נאבקו על מנת לקחת לה את המכשיר מהידיים, בעת שהם ידעו שמדובר בכתבת שלא השתתפה בהפגנה אלא סיקרה אותה. גינת נלקחה לחקירה ושוחררה בתנאים מגבילים לאחר 5 שעות.

המשטרה: "העיתונאית הפריעה לשוטרים במילוי תפקידה"

ממחוז תל אביב של המשטרה נמסר בתגובה לדברים: "העיתונאית נעצרה לאחר שסירבה להתפנות למרות מס בקשות שהופנו ישירות אליה בזמן שהיא לוקחת חלק במהומה. העיתונאית הפריעה לשוטרים במילוי תפקידה ואף תקפה ובעטה בהם. מכשיר הטלפון שהיה ברשותה נלקח כמו ליתר העצורים בעת עליתם לניידת והוכנס לשקית פקדון אטומה כפי שנוהגים בכל עצור. מבדיקה שנערכה לא נמחקו שום קבצים ועדין עומדת לרשותה הזכות להתלונן במידה והיא עומדת אחרי טענותיה. כמו כן ההליך החקרתי והמשפטי כנגדה ימשך בכפוף לתשתית הראיות בתיק".

גם ארגון העיתונאים ביקש להתייחס לדברים, ומסר: "אירוע זה מצטרף לסדרה של פגיעות של המשטרה בחופש העיתונות מהתקופה האחרונה, שכוללת מעצר עיתונאים, זימון עיתונאים לחקירות בניסיון להוציא מהם מידע על מקורותיהם, מניעת גישה להפגנות מעיתונאים, ירי על עיתונאים ועוד. אין שום הצדקה למעצר של אדם רק מכיוון שתיעד אלימות משטרתית, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בעיתונאית שעושה את עבודתה למען הציבור".

דוברת מחוז תל אביב, סגן-ניצב הילה חמו, מסרה הערב בתגובה:

"העיתונאית נעצרה לאחר שסירבה להתפנות למרות מספר בקשות שהופנו ישירות אליה, בזמן שהיא לוקחת חלק במהומה. העיתונאית הפריעה לשוטרים במילוי תפקידה ואף תקפה ובעטה בהם. מכשיר הטלפון שהיה ברשותה נלקח, כמו ליתר העצורים, בעת עלייתם לניידת, והוכנס לשקית פיקדון אטומה כפי שנוהגים בכל עצור. מבדיקה שנערכה לא נמחקו שום קבצים ועדין עומדת לרשותה הזכות להתלונן במידה והיא עומדת אחרי טענותיה. כמו כן ההליך החקירתי והמשפטי כנגדה ימשך בכפוף לתשתית הראיות בתיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully