וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתבים הזרים בישראל: חמאס איים ומנע סיקור בעזה

12.8.2014 / 0:45

התאחדות הכתבים הזרים בארץ פרסמה הודעה חריפה ויוצאת דופן נגד חמאס, על שפגע בחופש העיתונות במהלך המבצע בעזה. "לא ניתן למנוע דיווח אובייקטיבי", נכתב. "חמאס מנסה ליצור רשימה שחורה"

הפגנת תמיכה בחמאס, עזה. רויטרס
"כתבים סבלו מהתנכלויות ונחקרו". הפגנת חמאס בעזה בשבוע שעבר/רויטרס

התאחדות הכתבים הזרים בארץ (FPA) פרסמה אמש (שני) הודעה חריפה נגד חמאס, על פגיעה בחופש העיתונות ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן". באתר הרשמי של ההתאחדות נכתב כי הם "מוחים באופן החריף ביותר נגד הפעולות הבוטות, הבלתי פוסקות והבלתי שגרתיות של רשויות חמאס ונציגיהם, נגד ביקור עיתונאים בינלאומיים בעזה בחודש האחרון.

"לא ניתן למנוע דיווחים באמצעות איומים או הפעלת לחץ, ובכך למנוע מהקוראים והצופים תמונה אובייקטיבית מהשטח", נכתב בהמשך ההודעה. "בכמה מקרים, כתבים זרים הפועלים בעזה סבלו מהתנכלויות, נחקרו בנוגע לסיפורים או מידע עליהם דיווחו בכלי התקשורת בהם הם עובדים או ברשתות החברתיות". ב-FPA גינו את הניסיונות של חמאס ליצור מנגנון לסינון המידע היוצא מרצועת עזה. "אנו מודעים לכך שחמאס מנסה ליישם הליך של 'בדיקה', שלמעשה יאפשר ליצור רשימה שחורה של עיתונאים ספציפיים. אנו מתנגדים בתוקף להליך כזה", נכתב.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מצרים תחזיר השגריר לישראל אם תושג הסדרה ארוכת טווח
המח"ט קידם הדרת נשים - הרבנים מעניקים לו גיבוי
חשד: משרתי קבע גנבו ציוד שנתרם לחיילים במבצע

תקיפת חיל האוויר בעיר עזה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
"מבינים היטב את הקשיים שנתקל בהם חיל האוויר הישראלי". תקיפת צה"ל בעזה/רויטרס

בשבוע שעבר פרסמה רשת "פראנס24" תיעוד מיוחד של משגר רקטות של חמאס, הממוקם בלב אוכלוסייה אזרחית ברצועת עזה, ובמרחק של כמאה מטרים ממבנה של האו"ם. כתבי הרשת, מתיו מאבן וגלאגר פנוויק, תיעדו את העמדה, ממנה שיגר חמאס רקטות לעבר ישראל במהלך הלחימה. בתיעוד נראו "צינורות" שמוקמו בלב שכונה בעיר עזה, ממנה נורו רקטות, בנוסף לילדים המשחקים בקרבת מקום. "זהו לב המחלוקת של חלק מחברי הקהילה הבינלאומית עם מדינת ישראל", הסביר הכתב מאבן. "ישראל מואשמת בהפצצת אזורים החוסים תחת הגנה באמנות בינלאומית.

"כאן, אנו מבינים היטב את הקשיים שנתקל בהם חיל האוויר הישראלי בהבחנה בין אתרי שיגור רקטות ואתרים מוגנים", הוסיף. "בסביבה שכזו, הנזק העקיף והאבדות של האוכלוסייה האזרחית הם בלתי נמנים". להערכתו, קיימות עוד מאות עמדות נוספות דומות ברחבי רצועת עזה, בלב האוכלוסייה.

גם הרשת ההודית NDTV פרסמה לפני כשבוע תיעוד דומה ונדיר, אותו צילם צוות הכתבים מחלון חדר המלון בו הם שהו. בתיעוד נראית הצבת משגר רקטות, בלב אזור בנוי, והפעלתו מרחוק. מעקב מצולם, שארך 24 שעות, גילה הצוות ההודי שחמאס מיקם את משגרי הטילים שלו בלב שכונה אזרחית וסמוך לבית מלון שבו שהו כתבים זרים רבים. עוד עולה מהתיעוד כי המחבלים הציבו את כן השיגור מתחת לאוהל הסוואה, על מנת שלא ייחשף על ידי מטוסי התצפית של ישראל.

(עדכון ראשון: 20:45)

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully