וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במערך ההנדסה ברצועה נהרג כשניסה לנטרל נפל

עמר ויקסלבאום

13.8.2014 / 13:01

תייסיר אל-חום נהרג במהלך ניסיון לסלק את שרידי הפצצה הישראלית מאזור מיושב בצפון הרצועה. ארבעה בני אדם נוספים נהרגו, בהם עיתונאי איטלקי ועיתונאי עזתי. שישה אחרים נפצעו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

חמישה בני אדם נהרגו הבוקר (רביעי) ושישה אחרים נפצעו כשנפל של פצצה ישראלית התפוצץ בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. משרד הפנים בעזה הודיע כי בין ההרוגים ראש היחידה לסילוק פצצות בצפון הרצועה, תייסיר אל-חום, סגנו, וכן שוטר נוסף. שני הרוגים נוספים הם העיתונאי האיטלקי קמילי סימון, צלם וידאו של סוכנות הידיעות אי-פי, והעיתונאי העזתי עלי אבו עפשה.

מלחמה בדרום - עוד כותרות בוואלה! חדשות:
מבקר המדינה יבדוק אם ישראל הפרה את הדין הבינלאומי בעזה
החל סבב הפגישות האחרון בקהיר: "מקווים להגיע להסכם"
"תג מחיר" בספרד: ג'יפים של תיירים מישראל הושחתו

מבנים שנהרסו בתקיפות צה"ל בבית לאהיא, מבצע צוק איתן, 4 באוגוסט 2014. AP
שישה בני אדם נפצעו. הרס בצפון הרצועה אחרי תקיפות צה"ל/AP

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הדבר אירע כשהיחידה לסילוק פצצות של המשטרה בעזה ניסתה לנטרל את הפצצה, שהייתה באזור מיושב. אחרי האירוע עלה מספר ההרוגים הפלסטינים מאז החלה הלחימה בעזה ל-1,956, ומספר הפצועים לכ-10,200.

בתוך כך, הבוקר החל מבצע הפינוי של פצועים פלסטינים מרצועת עזה לטיפול בטורקיה, עם נחיתתו מטוס של הרקולס של צבא טורקיה בנמל התעופה בן גוריון. מגן דוד אדום ריכז הבוקר אמבולנסים במעבר ארז שבצפון הרצועה כדי לפנות בין 25-17 בני אדם. לכל פצוע הוצמד מלווה, והם יוסעו בשיירה מאובטחת לנמל התעופה בן גוריון. מטוס ההרקולס ינחת באיסטנבול, ומשם יפוזרו הפצועים בכמה בתי חולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטוס הרקולס של צבא טורקיה נחת בנתב"ג לקראת פינוי פצועים פלסטינים מרצועת עזה. 13 באוגוסט 2014. רשות שדות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים החל. המטוס הטורקי בנתב"ג, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, רשות שדות התעופה

המבצע יצא לדרך אחרי שישראל נתנה את הסכמתה לכך מטעמים הומניטריים. שותפים לו משרד החוץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מגן דוד אדום, הסהר האדום והמשטרה. גורמים רשמיים שיש להם חלק במבצע סירבו להתייחס בפומבי לעניין, אולם גורם בכיר אישר לוואלה! חדשות את הפרטים. "כרגע אנחנו ממתינים עם כוחות רפואה במחסום ארז ועם עשרות אמבולנסים", אמר הבוקר הגורם. לדבריו, "מי ששולט בעזה זה חמאס, והוא זה שאמור לאפשר את יציאתם של הפצועים. עד שהם לא ייצאו, אנו לא יכולים לומר מידע נוסף".

שלשום, בנאום שנשא שעות ספורות אחרי שנבחר לנשיא טורקיה, הודיע ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן כי אנקרה תתחיל להעביר פצועים פלסטינים מרצועת עזה לטיפול רפואי במדינה. באותו יום נחתו באנקרה שלוש נשים ונער, תושבי הרצועה, לטיפול רפואי. שר החוץ אחמט דאווטאולו ציין כ-200 פצועים פלסטינים צפויים לנחות בארצו, בקבוצות של כ-40 בכל פעם.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully