וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ל-i24news: נדחתה בקשתו לשדר בישראל

18.8.2014 / 11:39

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, ממליץ לדחות את בקשת הערוץ לשדר בישראל ולא מכיר בו מבחינה משפטית כערוץ זר: "הערוץ הוא ערוץ ישראלי לכל דבר"

מכה לערוץ i24news ולפטריק דרהי: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, ממליץ לדחות את בקשת הערוץ לשדר בישראל ולא מכיר בו מבחינה משפטית כערוץ זר - כפי שחוזרים וטוענים אנשי i24news. "הערוץ הוא ערוץ ישראלי לכל דבר", כתב ליכט על הערוץ, המשדר מזה שנה מנמל יפו לעשות מדינות בעולם, בשלוש שפות שונות.

יעקב אילון:"אנחנו כיפת הברזל של ישראל בתקשורת"

מערך יחסי הציבור של הערוץ ואנשיו מדגישים שוב ושוב מאז הקמתו כי מדובר בערוץ בינלאומי, זאת מתוך הבנה כי הכרה בו ככזה תקל עליו אל מול השלטונות הרגולטוריים בישראל. מועצת הכבלים והלוויין סרבה עד כה לאשר את שידוריו, כיוון שהחוק אוסר על פטריק דרהי, הבעלים של HOT והמשקיע של i24news ,להיות גם בעלים של גוף שידור בישראל וגם של ערוץ חדשות - מתוך חשש לבעלות צולבת.

ליכט ציין כי האולפנים של הערוץ ממוקמים בישראל, המשרדים של מפיקי הערוץ ממוקמים בישראל, התכנים של הערוץ מועברים בתוך מדינת ישראל באמצעות שירותים של חברת לוויינים הפועלת בצרפת, חלק מהעיתונאים והשדרנים הם ישראלים וגם בעלי השליטה, מנהלי הערוץ ועורך הערוץ הם ישראלים.

"הסדרת תחום שידורי החדשות חותרת להפרדה בין השליטה בתשתית לשליטה בתוכן החדשותי", כתב. "החזקה משותפת, כפי שחפצה HOT, חותרת תחת תכלית הוראות החוק והרישיון וסותרת את רעיון ביזור השליטה בתקשורת ואף את הרעיון שבבסיס חוק הריכוזיות".

לפני חודש, על רקע מבצע "צוק איתן" ולרגל שנה לעלייתו לאוויר, העלה הערוץ קמפיין פרסומי שכלל הן תשדירי טלוויזיה והן קמפיין שילוט חוצות רחב בכל רחבי הארץ. בערוץ החלו בקידום אתר האינטרנט שלהם, דרכו ניתן לצפות בשידורי הערוץ בישראלי.

בקמפיין השקיע דרהי כ-4 מיליון שקלים, כך על פי הפרסומים, והוא נשא את הכותרת "כיפת הברזל של התקשורת הבינלאומית". בכך ניסו אנשי הערוץ גם לחזק את מעמדו כערוץ חדשות בינלאומי, וגם להציג אותו לקהל הישראלי לקראת שידור אפשרי על גבי פלטפורמה ישראלית. חוות הדעת של ליכט, כאמור, פוגעת בשני הניסיונות הללו.

מערוץ החדשות הבינלאומי i24news נמסר בתגובה: "חבל שממשלת ישראל בכלל ומשרד התקשורת בפרט, אינם משכילים למצוא דרך לשדר את הערוץ הכה חיוני לאינטרסים של ישראל, ומפקירים את הטיפול בנושא בידי פקידים בעלי ראייה צרה. במהלך מבצע צוק איתן, פעל i24news והוכיח בצורה חדה וברורה את השפעתו על דעת הקהל הבינלאומית, בקרב כמיליארד בתי אב ברחבי העולם, באמצעות הצגת תמונת המצב האובייקטיבית והמאוזנת מהמזרח התיכון. צר לנו שתושבי המדינה שאינם דוברי עברית, אזרחי המדינה הערביים וכן התיירים המבקרים בארץ, נחשפו לשידורים מגמתיים ועויינים דוגמת אל ג'זירה ודומיו, ולא יכלו לצפות בשידורי i24news. מדובר באבסורד שחייב להשתנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully