וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החוזים האישיים ברשות נגד אגודת העיתונאים: הפקרתם אותנו

25.8.2014 / 12:18

העובדים טוענים כי האגודה, אשר ייצגה אותם במו”מ מול האוצר בהליך פירוק רשות השידור, מקפחת את עובדי החוזים האישיים ברשות, יחסית לעובדים בדירוג דרגה

שניים מעובדי רשות השידור המועסקים בחוזים אישיים, פנו אתמול (ראשון) ליו"ר אגודת העיתונאים בירושלים בדרישה לדאוג לייצוג ראוי והולם של עובדי החוזים האישיים במו"מ של הרשות המתנהל מול האוצר. לדבריהם, אם לא ייעשה כן, הם יגישו תביעה לבין הדין לעבודה למען מיצוי זכויותיהם.

השניים, הכתב שרון חזן והמפיקה סימה מואסי, המיוצגים על ידי עו"ד גל גורודיסקי, דורשים מיו"ר האגודה בירושלים, אחיה גינוסר - במכתב שהעתק ממנו נשלח גם למנכ"ל הרשות ולממונה על השכר באוצר - להודיע כי הם אינם מסכימים לתנאים ב"מסמך אמסלם", דורשים לקיים מו"מ בעניינם, ולמנות אותם באופן מיידי כנציגות עובדי החוזים האישיים ברשות השידור למו"מ עם האוצר.

השניים, הטוענים במכתבם להפקרה של עובדי החוזים האישיים על ידי אגודת העיתונאים, דורשים עוד כי יוצג בפניהם פירוט מדויק ומפורט של הליכי המו"מ כפי שהתקיימו עד כה בעניינם, ולהודיע לרשות השידור ולאוצר על כך שעובדי החוזים האישיים אינם מסכימים לוויתור כלשהו על זכויותיהם. זאת לדבריהם, תוך ציון העובדה שכל ויתור של מי מעובדי החוזים האישיים על זכויותיו החוקיות, אינו חוקתי ולא יהא בר תוקף מראש או בדיעבד.

לדברי השניים, תוצאת המו"מ האמור, כפי שהיא משתקפת במכתבו של הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, מיום 29/7/2014 (מסמך אמסלם), היא תוצאה קשה, מאכזבת ומקפחת את עובדי החוזים האישיים ברשות השידור, יחסית לעובדים בדירוג דרגה. "אין מנוס מן המסקנה כי מרשיי לא זכו לייצוג בכל הנוגע לתנאי הפסקת עבודתם ברשות השידור ולכל היותר הייצוג לו זכו היה לא נאות, לא הולם, לא הוגן ולא ראוי, ובניגוד לחובת הנאמנות שיש לכם כלפי מרשיי." כותב עו"ד גורודיסקי במכתב.

עוד נטען במכתב כי "הוויתורים הכואבים שנעשו, לכאורה, נעשו רק בגזרת עובדי החוזים האישיים וההסכם שהושג בעניינם של עובדים אלה אינו הוגן ואינו ראוי, וברור שטובתם של עובדי החוזים האישיים לא עמדה לנגד עיניכם בחתימה, בין השאר, לאור העובדה שכאמור, לא טרחתם לשתף במו"מ נציג מטעמנו".

כמו כן נטען כי הפיצוי לעובדי החוזים האישיים שהושג לכאורה במו"מ מול האוצר, נמוך באופן משמעותי מהמגיע להם, וכי לאור הפרות הדין שנעשו כלפי עובדי החוזים האישיים במהלך תקופת עבודתם, הם זכאים בפרישה לסכומים משמעותיים הרבה יותר מאלה שהוצעו ובוודאי יותר מאשר עובדי ההסכם הקיבוצי.

העובדים מציינים עוד כי עמדת האגודה, כאילו תחולת ההסכמים הקיבוציים נתונה להסכמת העובדים והם היו רשאים לוותר על זכויות המוקנות להם בהסכם קיבוצי, "מנוגדת לדין ולחוק הסכמים קיבוציים".

טרם התקבלה תגובת אגודת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully