וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איילה חסון היא משלנו ומתוכנו ולא הוצנחה מבחוץ"

27.8.2014 / 15:34

משה שגב, יו”ר ועד ההנדסאים והטכנאים של ערוץ 1, מרוצה מההתפתחויות, ובשיחה עם וואלה! ברנז'ה מחמיא לויזנטל: ”עשה בחוכמה שהחליט מיד. זה הרגיע את המערכת”

"המינוי של איילה חסון הוא ראוי, היא עיתונאית בחסד עליון, אבל בעיקר - היא משלנו ומתוכנו ולא הוצנחה מבחוץ", כך אומר היום (רביעי) לוואלה! ברנז'ה משה שגב, יו"ר ועד ההנדסאים והטכנאים של ערוץ 1, לאחר ההודעה אתמול על מינוי העיתונאית הוותיקה לתפקיד מנהלת חטיבת החדשות של הערוץ. הטכנאים, מי שספגו בשנה האחרונה מוניטין של מי שעשויים "לשים רגליים" להתפתחויות ברשות השידור, מבטיחים כי יעשו כל שביכולתם על מנת לסייע לחסון. "אנחנו שמחים מאוד על המינוי", הוא אומר.

כלומר, תתנו לה לעבוד בשקט?

"בוודאי. לא רק בשקט, אנחנו נעזור לה להצליח".

הפירוק של רשות השידור לא בכל מקרה מנטרל את הכוח שלכם? בדיוני ועדת אלהרר עלה נושא ריבוי הוועדים כבעיה שצריך לפתור.

"ממש לא. הגוף נמצא אמנם בפירוק, אבל הוועדים מבחינה ארגונית ומבחינת היכולות שלהם נשמרים לחלוטין. יש לנו את היכולת גם בחוק לפעול כוועד לגיטימי לכל דבר וביחד עם ההסתדרות. בעניין הזה לא השתנה שום דבר ואנחנו מתפקדים כוועד באופן מלא. בתקופת המעבר המצב לא הולך להשתנות וזה גם מה שסוכם עם הוועדה. מה יהיה במקום החדש? זה אף אחד לא יודע".

היו לכם חששות, שכמו ביתר שורות ההנהלה גם אל החטיבה יוצנח מישהו מבחוץ?

"אנחנו נמצאים בשלב ממש מוקדם אז עדיין לא התפתחו הקונספירציות של מי ייכנס ומי לא. לדעתי יונה ויזנטל עשה בחוכמה שהוא לא נתן לעניין לצבור תאוצה ומיד החליט. זה היה צעד נבון וחכם כי זה מרגיע את המערכת. מבחינתנו המינוי הזה מראה שלא באים לפרק את המקום ולהרוס אותו אלא חושבים קדימה ובאים לייצר מקום שעובד ומייצר - ואנחנו כמובן בעד".

"ויזנטל מגלה רצינות, ויותר מכל - אנושיות"

בשנה האחרונה, כך נראה, הגיעה המתיחות בין עיתונאים בחטיבת החדשות לבין הטכנאים לשיא - וסוגיה זו תהיה אחת הסוגיות אליה יצטרכו מנהלי הרשות החדשים להידרש. כאשר הטכנאים איימו לשבש את שידורי המונדיאל התנגדה לכך אגודת העיתונאים. כאשר הציג שר התקשורת גלעד ארדן את ועדת לנדס הוא אף התייחס לסוגיה, וסיפר על תלונות של עיתונאים על כך שהטכנאים מפריעים להם בעבודתם ומעכבים את ההתפתחויות הטכנולוגיות שמקלות על העיתונאים את העבודה. שגב, מצידו, רומז כי המתיחות הזו מאפיינת את הרדיו - ולא את מחלקת הטלוויזיה שעליה תהיה אמונה חסון.

"ממש לא", שולל שגב משה את הדברים, "אצלנו בטלוויזיה לאורך כל השנים לא היו מתיחויות כאלה".

נפגשתם עם ויזנטל?

"באופן אישי ורשמי לא נפגשנו עדיין. ויזנטל אמר שהוא ייפגש עם כולם וגם איתנו ואנחנו בטוחים שהוא קשוב. יאמר לזכותו שהוא כן קיים סיורים בבניין והגיע למחלקת ההנדסה ודיבר עם האנשים".

ואיך התרשמתם?

"שהוא מגלה רצינות, ויותר מכל - אנושיות".

כולם מדברים על מי יהיו העיתונאים שיעברו לרשות החדשה ומי לא, זה לא משאיר אתכם קצת בצד? עד כמה אתם חוששים?

"העיתונאים זו אכן קבוצה גדולה מאוד. אתה אולי מדבר על הטאלנטים, אבל יש עוד קבוצות של עיתונאים שלא יודעים מה קורה איתם וגם אותנו הטכנאים. אני מאמין שבעבודה רצינית המנהלים החדשים יכירו אותנו ואנחנו נוכיח שזו תהיה טעות חמורה להיפטר מכל עובדי רשות השידור. זה גם מה שאני מנחה את העובדים שלי - לתת יותר ממאה אחוז מהיכולת שלהם. לכל מי שחשב שעובדי רשות השידור לא ראויים אנחנו נוכיח את ההיפך, ואני בטוח שיסמכו עלינו ויעבירו אותנו לגוף החדש - אין לי בכך ספק בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully