וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק רסקין

7.9.2014 / 12:34

ועד עיתונאי ”הארץ-TheMarker” זועם על ההחלטה לתת לניב רסקין להנחות דיבייטים בכנס הקרוב של הקבוצה. וואלה! ברנז’ה עם הסערה החדשה בעיתון

ניב רסקין. אביב חופי
"במיוחד בימים שבהם כל הכנסה היא מהותית לעיתון". רסקין/אביב חופי

ועד עיתונאי "הארץ-TheMarker" התלונן בפני הנהלת הקבוצה על כך שהעיתונאי ניב רסקין ינחה פאנל בכנס הבא של הקבוצה, ולא עיתונאי מתוך אחד העיתונים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בהנהלה בחרו במנחה הוותיק להנחות את שני הדיבייטים המרכזיים של הכנס, ובוועד דורשים ממנה לשקול שוב את הבחירה, ולהעדיף עיתונאי מתוך העיתון.

עיתון TheMarker יקיים בשבוע כנס ראשון בשיתוף ארגון "שנת השבע", בנושא חברה וכלכלה בו צפויים להשתתף 500 איש מבכירי המשק הישראלי. בכנס ישתתפו בין היתר שר הרווחה ח"כ מאיר כהן, ח"כ שלי יחימוביץ' והשר לשעבר משה כחלון. עם השרים ישוחחו בכירי העיתון איתן אבריאל וסמי פרץ.

"הידיעה הזו (שרסקין מנחה את הדיבייטים, ד.א) עוררה תרעומת בקרב עובדים בקבוצה, שכן מועסקים בה עיתונאים משכמם ומעלה, שמוזמנים לא פעם להנחות בעצמם כנסים מסוגים שונים, ללא תשלום, בגופים שונים - אך לא בעיתון שבו הם מועסקים ואותו הם מייצגים בפורומים רבים", טוענים בוועד, ומציינים כי בעוד רסקין יקבל תשלום עבור זמנו - ישנתם עיתונאים שהיו שמחים לעשות את העבודה בחינם. "לא ברור לוועד ולעובדים מדוע הנהלת העיתון לא מקדמת ומחזקת את עיתונאיה שלה, ואף מוכנה לוותר על הכנסות מהנחיית הכנס לטובת העסקת עיתונאים במיקור חוץ, במיוחד בימים שבהם כל הכנסה היא מהותית לעיתון, וקיצוצים משמעותיים עומדים על הפרק".

"ההחלטה שלא לבחור מנחה לכנס מעיתונאי הקבוצה כמוה כהחלשת מעמד העובד ואף נקיטת עמדה בדבר איכותו", טוענים בוועד. "זאת אף שוודאי ברור להנהלה, כפי שברור לוועד ולעובדים, שמצויים במערכת לא מעט עיתונאים מצוינים שיכולים למלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר - ואף טוב יותר מעיתונאים חיצוניים בעלי מוניטין. מן הראוי שעיתון חפץ הכנסות, המעוניין בחיזוק מותגיו ועובדיו, ידרוש שכנסים הנושאים את שמו ייוצגו על ידי העיתונאים המועסקים בו".

ניב רסקין ביקש שלא להתייחס לדברים. תגובת הנהלת הארץ לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully