וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ברשת: קיצוצים בהפקות, הקפאת תוכניות

10.9.2014 / 10:43

הזכיינית מודיעה היום כי כתוצאה מצעדי התייעלות בעקבות ההפסדים שנגרמו לה בעקבות "צוק איתן", יוקפאו צילומי "אקס פקטור", "רד ודביר", "בלתי הפיך" ועוד. גם ברצועות הנלוות ייחלו שינויים מידיים

אבי צבי. ינאי יחיאל,
אבי צבי/ינאי יחיאל

הקיצוצים ב"רשת" כתוצאה מההפסדים הרבים שספגה החברה במהלך תקופת "צוק איתן" נמשכים: הזכיינית מודיעה היום (רביעי) על דחייה של מספר תוכניות שאמורות היו לעלות לאוויר כבר בחודשים הקרובים, חלקן בשלבי הפקה מתקדמים וחלקן בשלבי הפקה ראשוניים.

כך לדוגמא, צילומי העונה של "משחקי השף", פורמט הבישול המקורי של רשת שיצאה להפקה באופן רשמי כבר לפני מספר חודשים נדחו בשלב זה למועד מאוחר יותר. בנוסף, העונה השנייה של הדרמה הקומית "שנות ה-80" שהייתה אמורה לעלות לשידור בקרוב, שידורה יידחה גם הוא.

”המהירות שבה מגלגלים את ההפסד אל העובדים הזוטרים ביותר היא מקוממת”

בשל המצב: עובדי רשת ייצאו לחופשה כפויה

עוד מציינים ברשת כי כחלק מבעיית תזרים המזומנים בחודשים האחרונים התקבלה החלטה על דחיית צילומיה של סדרת דרמה חדשה ומושקעת שתוכננה לעלות לשידור כבר בחורף הקרוב, זאת לאחר שנתיים של פיתוח וכתיבה. במקביל, ריאליטי השירה, "אקס פקטור" שאמורה בימים אלה להיות בשלבי הפקה מתקדמים נדחתה גם היא ומועד שידורה טרם נקבע.

הפקות העונה השנייה של "רד ודביר", העונה השנייה של "בלתי הפיך" יידחו גם הם לאור מצב השוק בכלל ומצבה של "רשת" בפרט. בימים אלה הייתה אמורה לעלות לאוויר העונה החדשה של "בוס בהסוואה" שצילומיה הסתיימו לפני כחודשיים, אולם בשלב זה גם היא נדחתה למועד שידור לא ידוע.

רשת: "ספגנו הפסדים קשים אשר מצריכים מאתנו לבצע שינויים"

גם ברצועות הנלוות ייחלו שינויים מידיים. תוכניתו של ניסים משעל שאמורה הייתה לחזור מפגרה לאחר החגים לא תשוב בשלב זה למסך. כך גם התוכנית "רשת כלכלית" בהנחיית שרון כידון שהורדה מהאוויר לאחר שמצא כי אייטמים בה נמכרו לגורמים מסחריים - לא תשוב ללוח השידורים.

הפקות נוספות של תוכניות פרה פריים שתוכננו למעבר של "רשת" לארבעה ימי שידור, בנובמבר הקרוב הוקפאו בשלב זה. אחת מתוכניות האירוח שתוכננה לערב שישי (פרה פריים) לא תעלה גם היא לשידור בשלב זה.

"אנו מצרים על צעדי ההתייעלות הקשים שעלינו לבצע בימים אלה, אולם במהלך תקופת "צוק איתן" ספגנו הפסדים קשים אשר מצריכים מאתנו לבצע שינויים והתאמות בתזרים המזומנים של החברה וכתוצאה מכך גם בלוח השידורים", נמסר מ"רשת".

רוז פוסטאנס, הזוכה בגמר אקס פקטור. נמרוד סונדרס
מתגעגעים? תתגעגעו עוד קצת. "אקס פקטור"/נמרוד סונדרס

רשת, מטבע הדברים - לא לבד. אצל המתחרים בקשת נעשתה היערכות דומה כבר לפני מספר שבועות. הזכיינית החליטה בעקבות "צוק איתן" לדחות את תכנית הבידור החדשה "הצילו", ועלייתה לאוויר של "הפרלמנט" הייתה מאוחרת מהמתוכנן. כמו כן צילומי הפקות, חלקן של דרמות שכבר נמצאות בצילומים ושל אחרות שעתידות היו להתחיל את צילומיהן בקרוב - הוקפאו.

ההפסדים להם טוענים גופי השידור נובעים בעיקר מאובדן הכנסות בעקבות ביטולי קמפיינים של החברות הגדולות במשק, זאת כאשר עלויות ההפקה בזמן שידורי גל פתוח לא רק שאינן נמוכות יותר, אלא גבוהות. בין השאר, מתכוונים לדרוש בזכייניות להכיר בחלק משידורי החדשות הרציפים רטרואקטיבית כהוצאה לסוגה עילית.

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נערכה למתן פיצוי לזכייני הטלוויזיה המסחרית בגין הפסדים כספיים במהלך ימי המבצע הצבאי, ומנהלי הזכייניות התבקשו להעביר לרשות דוחות המפרטים את הפסדיהן בגין הפקעת לוחות השידורים לטובת משדרי חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully