וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי יפה לך קצר

16.9.2014 / 15:46

האם ב"קרולינה למקה" ובמשרד הפרסום שלה ראובני פרידן נכנעו לביקורת על הפרסומת החדשה עם בר רפאלי? על המסך החלה להופיע פרסומת מקוצרת, שאינה כוללת את החלק השנוי במחלוקת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למרות המחאה, לא התקבלה בשלב זה הנחיה". בר רפאלי בפרסומת/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם בחברת "קרולינה למקה" ובמשרד הפרסום שלה ראובני פרידן נכנעו לביקורת על הפרסומת החדשה בכיכובה של בר רפאלי ולהתלונות הרבות שהגיעו לרשות השנייה על כך שהיא מבזה נשים? ביממה האחרונה החלה להופיע על המסך פרסומת מקוצרת, שאינה כוללת את החלק השנוי במחלוקת.

בגרסתה המלאה של הפרסומת נראה בחור ללא משקפיים עומד ברכבת בוהה בבחורה, אותה מגלמת בר רפאלי, ומדמיין אותה רוקדת בחושניות על עמוד. כאשר הוא מרכיב את המשקפיים נגלית מולו המציאות ובה הבחורה היא שמנה ולא אטרקטיבית, והוא מביע אכזבה. הסרטון המקוצר בן עשר השניות כולל רק את הקטע בכיכובה של רפאלי, ללא ה"פאנצ'" - שלמעשה מסביר את "העלילה" כולה. יצוין כי מהלך קיצור פרסומת לקראת חלקו השני של קמפיין הוא שגרתי, אולם במקרים כאלו בוחרים בדרך כלל במשרדי הפרסום להסיר את "העלילה" ולהיצמד לפאנצ'. כאן, כאמור, בחרו לעשות את ההפך.

כזכור, הפרסומת עוררה זעם רב בקרב ארגוני נשים, ואלה פנו בתלונה לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, למשרד התרבות והספורט, לוועדה לשוויון מגדרי בכנסת ולרשות לקידום מעמד האישה ודרשו להסיר את הפרסומת מהאוויר. גורם באחת מזכייני הטלוויזיה אמר לוואלה! ברנז'ה כי למרות המחאה, לא התקבלה בשלב זה הנחיה שלא לשדר את הפרסומת המלאה.

"להשפיל שמנות זה בסדר?"

עיתונאית ערוץ 10 טליה פלד קינן פרסמה היום באתר "אונלייף" מכתב פתוח לרפאלי, שהיא גם שותפה בחברת המשקפיים שהיא מפרסמת. "אומרים שגברים מעדיפים בלונדיניות, אז למה שלא תעשי פרסומת נוספת, שבה האכזבה תהיה בדמות אישה שחורה ומתולתלת? את זה, אני מניחה, את לא תעשי, כי את יודעת היטב לזהות סיסמאות ויודעת להפנים את כללי המשחק", כתב פלד קינן. "פרסומת שתצחק על שחורה ומתולתלות תהיה גזענית. אבל להשפיל שמנות זה בסדר?".

גורם בחברה הכחיש היום בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי החברה הורתה למשרד הפרסום לשנות את הפרסומת, או כי יצאה הנחיה לזכייניות הטלוויזיה לשדר רק את הסרטון המקוצר שאינו כולל את הקטע הנתפס כמעליב.

במשרד הפרסום ראובני פרידן סרבו להגיב, והפנו לתגובת משרד יחסי הציבור רן רהב המייצג את קרולינה למקה. משם נמסר, בשם החברה: "קמפיין משקפי הראייה של הרשת כולל שני סרטי פרסומת המיועדים לשידור האחד סרטון באורך מלא (30 שניות) והשני סרטון מקוצר (10 שניות). כרגע עלו לאוויר שני סרטי הפרסומת. מן הראוי להדגיש כי לא קיצרנו את הפרסומת בשום שלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully