וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לקידום מעמד האישה נגד קמפיין סימיליאק: "משריש תפיסות סטריאוטיפיות"

1.10.2014 / 11:31

דרשה מהרשות השנייה לפעול להסרתה מהאוויר של הפרסומת של ראובני פרידן למזון התינוקות "סימילאק" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הסיבה: "פוגעת בעיקרון ההורות השוויונית". בינתיים, הוחלפה הפרסומת באחרת

הרשות לקידום מעמד האישה דרשה מהרשות השנייה לטלוויזיה לפעול להסרתה מהאוויר של הפרסומת החדשה למזון התינוקות "סימילאק", כיוון שלטענתה היא "משרישה תפיסות סטריאוטיפיות באשר לתפקיד ההורות כתפקיד של נשים בלבד". בפרסומת, מבית ראובני פרידן, נראו נשים שונות העוסקות בגידול ילדים מתכתבות בניהן בקבוצת וואטסאפ, עד אשר לשיחה השתרבב בטעות אחד האבות שכותב הן "צירפתן אותי בטעות" ועוזב את הקבוצה.

בינתיים, הוחלפה אתמול הפרסומת באחרת - בעלת סיומת שונה, זאת ככל הנראה ללא קשר לדרישה.

"פרסומת זו פוגעת ביסודות ובבסיסים המגולמים בעיקרון ההורות השוויונית", כתבה ורד סויד למנכ"ל הרשות השנייה ולנציב פניות הציבור. "אנו ברשות חושבות כי איש כאישה, אב כאם זכאים באופן שווה לחלוק סך הנטל הנדרש מהם לגידול הילדים, הטיפול בהם והטיפול בצרכי הבית והמשפחה. פרסומת זו פוגעת ופוגמת בכל המהלכים המובילים לחיי זוגיות ומשפחה שוויוניים בין בני הזוג. המסר שאימהות ו/או נשים הן המטפלות הבלבדיות והבלעדיות בגידול הילדים הוא מסר בלתי נכון בעליל, מסר הכובל ומקבע נשים במשרות ובתפקידים סטריאוטיפיים ופוגע במעמדן לקידום והעצמה, ומשכך, יש צורך עז בהכחדתו".

"שותפים לקיבוע מסרים מגדריים". צפו בפרסומת:

ברשות לקידום מעמד האישה דרשו מאנשי הרשות לפעול להסרת הפרסומת באופן מיידי. "אם לא כן, תהיו שותפים לקיבוע מסרים מגדריים בעייתיים בלשון המעטה ואשר נוגדים תפיסות על בחברתנו הדמוקרטית", נכתב. פנייה הועברה גם לחברת סימילאק עצמה ולמשרד הפרסום שלה בה ביקשו מהם "לגלות אחריות ציבורית ולהעביר מסר שתרומתן של הנשים לשיח הציבורי ולעיסוק בכול תחומי המשק היא תרומה שוות ערך לתרומתם של גברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully