וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם קיבוצי ראשון לעיתונאי "ידיעות אחרונות", "כלכליסט" ו"לאשה"

6.10.2014 / 18:39

אחרי חודשים של משא ומתן נחתם הסכם קיבוצי בין הנהלת ידיעות אחרונות לבין ועד העובדים. הקיצוץ מלפני שנתיים יוארך, אולם לא יהיו פיטורים בחצי השנה הקרובה

פרס העובד המצטיין על שם נח מוזס. מגד גוזני
פרס העובד המצטיין על שם נח מוזס/מגד גוזני

לאחר מספר חודשים של מו"מ מודיע הערב (שני) ארגון העיתונאים כי נחתם הסכם קיבוצי ראשון בין הנהלת "ידיעות אחרונות", "כלכליסט" ומגזין "לאשה" לבין ארגון העיתונאים והוועד. בסיס ההסכם הוא הסכמת ההנהלה שלא לבצע פיטורי עובדים בתקופה של עד חצי שנה, וזאת בתמורה להמשך הקיצוץ עליו הוחלט לפני שנתיים.

הצדדים הסכימו על מנגון פיטורים שיעניק תקופת מבחן של שלושה חודשים לכל עיתונאי שהבחרה מבקשת לפטר, והתייעצות בכך עם הוועד. הנהלת ידיעות אחרונות התחייבה לפתוח באופן מיידי במו"מ להסכם קיבוצי רחב, שיסדיר נושאים נוספים, וייחתם בחצי שנה הקרובה. כמו כן קיבלו עכל העובדים שלושה ימי חופשה נוספים השנה, וכאות לרצינות הכוונות התחייבו הצדדים לקיים פגישת מו"מ אחת לשבוע.

את ארגון העיתונאים ליוו עוה"ד אמיר בשה ומורן סבוראי ממשרד בני כהן ושות', את הנהלת ידיעות ליוו עוה"ד אריאל שמר ואשר סלע ממשרד אריאל שמר.

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים מסר: "ההסכם הזה הוא צעד חשוב בתהליך ארוך של יצירת יחסי עבודה הוגנים ומכבדים בידיעות אחרונות ובענף העיתונות בכלל. מנגנון הפיטורים התקדימי לא רק מחזק את הביטחון התעסוקתי אלא גם מחזק את החופש המקצועי של העיתונאים".

מוועד העיתונאים בידיעות אחרונות, כלכליסט ולאשה נמסר: "מאוד חשוב לנו להדגיש כי קבוצת ידיעות אחרונות היא המקום שאנחנו מתפרנסים בו. אנחנו רוצים שהמקום ישגשג ויצמח. אין פה יריבות, ככל שהמקום הזה יעבוד טוב יותר ויפרח – זה יתבטא במשכורת של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully