וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק בשוק הפרסום: פובליסיס רוכשת רבע מ"מטומי"

13.10.2014 / 10:28

פובליסיס נכנסת כשותפה אסטרטגית במטומי ורוכשת 24.9% ממניות החברה בכ-80 מיליון דולר. שוק הפרסום מבוסס תוצאות מוערך כיום בהיקף של כ-12 מיליארד דולר

אילן שילוח. צלם: עידו איז'ק,
אילן שילוח/צלם: עידו איז'ק

עסקת ענק בשוק הפרסום הישראלי: קבוצת הפרסום פובליסיס נכנסת כשותפה אסטרטגית במטומי מדיה גרופ ורוכשת 24.9% בכ-80 מיליון דולר. פובליסיס רכשה 20% ממניות מטומי ומחזיקה באופציה לרכישת 4.9% נוספים ממניות החברה, אשר תמומש תוך 45 יום. העסקה התבצעה לפי שווי חברה של כ-327 מיליון דולר (במחיר ההנפקה של המניה-227 פני למניה).

שוק הפרסום מבוסס תוצאות מוערך כיום בהיקף של כ-12 מיליארד דולר, ולפי מחקר שערכה חברת IAB, הוא צפוי לעלות להיקף של 45-60 מיליארד דולר ב-2020. בחודש יולי האחרון ביצעה מטומי בהצלחה מהלך של הנפקה בבורסה הראשית בלונדון וגייסה כ-70 מיליון דולר. הכנסות החברה עמדו על 129.1 מיליון דולר בהכנסות על בסיס פרו-פורמה, גידול של 20% ביחס לתקופה המקבילה ועל רווח נקי אשר גדל ב-329% ל-13 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 3 מיליון בתקופה המקבילה. שווי השוק של מטומי עומד כיום על 327 מיליון דולר.

מוריס לוי, יו"ר ומנכ"ל קבוצת פובליסיס גרופ: "תל אביב היא שנייה בעולם רק לעמק הסיליקון ביזמות ובחדשנות הטכנולוגית. מטומי, אשר טומנת בחובה את תכונות המקצוענות והחדשנות הטכנולוגית הישראלית, הפכה במהרה למובילה עולמית בענף חשוב זה באמצעות פיתוח פלטפורמה בינלאומית ממעלה הראשונה באיכותה, שהינה בגדר "State of the art". יחד עם מטומי נמשיך לבנות ולפתח סביבה פתוחה להחלפת רעיונות ויוזמות במטרה להתאים את עצמנו לעידן הדיגיטלי הדינמי".

יו"ר מטומי, אילן שילוח: "אנו עדים לטרנספורמציה משמעותית בתעשיית הפרסום הדיגיטלי, כשתחום הפרסום מבוסס תוצאות מגלם פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. מטרתנו היא לבנות את חברת הפרסום מבוססת התוצאות המובילה והטובה בעולם, ויחד עם קבוצת פובליסיס אשר הופכת לשותפה אסטרטגית, נוכל להיכנס לשווקים חדשים, לגייס לקוחות אסטרטגיים גדולים נוספים, לפתח קטגוריות מוצרים חדשות בהן מטומי אינה פעילה כיום, ועל ידי כך להאיץ עוד את הצמיחה המרשימה של החברה ולבנות ערך לבעלי המניות שלה. הישגיה של מטומי בענף נובעים מקידום חדשנות טכנולוגית, מקצוענות עובדי החברה ומנהליה, ומיכולות ניהול מרשימות של המנכ"ל עופר דרוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully