וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהסתדרות שוקלים: עובדי הרשות יישארו עובדי מדינה?

20.10.2014 / 16:17

סאגת פירוקה של רשות השידור נמשכת: העובדים אשר חלקם עתיד להיות מפוטר במסגרת הקמת הרשות החדשה, דורשים מההסתדרות לדאוג לשילובם בשירות המדינה בכל מקרה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

הפגנת עובדי רשות השידור מול משרד האוצר. באדיבות דוברות ההסתדרות,
"מספר הנקלטים כפי שנקבע בחוק הוא לעג לרש ובפועל". עובדי הרשות מפגינים, ארכיון/באדיבות דוברות ההסתדרות

האם מסתמן פתרון לעובדי רשות השידור שיפוטרו במסגרת הקמת רשות השידור החדשה? לוואלה! ברנז'ה נודע כי עובדי רשות השידור דורשים מאריאל יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, לדאוג לשילוב המפוטרים בתוך שירות המדינה כך שגם אם יוחלט שלא להעסיקם ברשות השידור - הם יישארו עובדי מדינה.

לאחרונה נערך מפגש של יעקבי עם עובדי רשות השידור במתחם הרשות תל אביב. יעקבי ביקש לשמוע על מצוקות העובדים, ואלה העלו מספר נושאים בפניו אשר בראשם סוגיית קליטת עובדים לגוף החדש. "מספר הנקלטים כפי שנקבע בחוק הוא לעג לרש ובפועל - פיטורין גורפים! להבנתנו אינו חוקי, באשר אינו סביר ואינו מידתי", כך נכתב בפנייה שעבירו אליו העובדים ואשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה.

העובדים דורשים להעלות מספר הנקלטים באופן משמעותי (כיום החוק מחייב קליטה של רבע מהעובדים הקיימים) וזאת תוך חתימת הסכם קיבוצי עמם. בעוד 75% מעובדי הרשות הנוכחית עתידים להיות מפוטרים, נציגיהם דורשים כי תימצא דרך לקלוט את המעוניינים בתוך שרות המדינה. "אבסורד בלתי נסבל הוא שבחובות אנחנו עובדי מדינה ואילו בזכויות לא", הם טוענים.

סוגייה נוספת עליה קובלים העובדים היא פינוי מתחם הקריה בתל אביב, והעברת העובדים והמתקנים לירושלים. העובדים מפנים אצבע מאשימה אל משרד האוצר ומאשימים אותו בביצוע מחטף. "זה בבחינת קו אדום עבורנו", הזהירו את יעקבי. "כפי שהבהרנו, על נושא זה ועל מהלך זה של האוצר, נהא נאלצים לצאת למאבק בלתי מתפשר. תקוותנו עדיין שגם בעזרת התערבותך – יתוקן ויוסדר הדבר בדרכי הידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully