וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ארגון נכי צה"ל את דה-מרקר: מגננה בפני הכפשות או ניסיון בריוני למנוע ביקורת?

27.10.2014 / 15:32

ארגון נכי צה"ל תובע מיליונים מעורכי דה-מרקר בהם טלי חרותי סובר, שפרסמה כתבה ששחטה את התנהלותם. אלה טוענים לסילוף המציאות מטעם גורמים אינטרסנטים, אלה טוענים לניסיון להשתיק ביקורת. הדיונים נפתחו היום

טלי חרותי-סובר. TheMarker
טלי חרותי סובר./TheMarker

דיון ראשון בתביעת הענק של ארגון נכי צה"ל נגד "דה מרקר" ועורכת מדור הקריירה טלי חרותי-סובר התקיים היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הארגון הגיש תביעת דיבה על סך 3 מיליון שקלים לאחר שחרותי-סובר פרסמה לפני חצי שנה טענות קשות על התנהלות בלתי תקינה בארגון. בעיתון עומדים מאחורי הפרסום, וטוענים כי התביעה, שהוגשה גם נגד מו"ל "הארץ-דה מרקר" עמוס שוקן ועורך הראשי של דה מרקר סמי פרץ, נועדה להשתיק ביקורת. כמה חודשים לאחר הגשת התביעה פרסם העיתון כתבה נוספת בנושא ובה הביא פרטים נוספים שעוררו את זעם אנשי ארגון נכי צה"ל.

"פרטים מביכים על מה שנחשב לפרה קדושה בישראל", נכתב בדה-מרקר בכתבה השנייה והמפורטת. "חגיגת שכר של בכירים, מינויים תמוהים של מקורבים ועסקים פרטיים שנעשים בין בעלי עניין ברמות הגבוהות ביותר של הארגון". בעיתון פורסם, בין היתר, כי עלות שכרם של יו"ר הארגון חיים בר והמנכ"ל חיים רונן מגיעה ליותר מ–700 אלף שקל בשנה לכל אחד.

בארגון נכי צה"ל טוענים ל"ניצול חמור ובוטה של הנתבעים את הכוח הטמון אצל גוף תקשורתי במטרה להכפיש, לבזות, ולגרום נזק חמור מאין כמותו לארגון נכי צה"ל, זאת, תוך ביצוע פרסומיים שקריים, מכפישים, מבזים, המכילים טענות קשות וחמורות נגד הארגון, טענות אשר אין בינם לבין המציאות דבר". בארגון מאשימים את דה-מרקר ב"סיוע למתמודדים פוליטיים במאבק חורמה כולל, טוטאלי ואובססיבי כנגד הארגון ובעלי תפקידים".

מסתמן: הצדדים יסכימו לגישור

מנכ"ל הארגון, חיים רונן, אמר לאחר הדיון: "אנחנו מברכים על ביקורת ומוכנים לשמוע, לבחון, לתקן אם צריך, אבל בשום פנים ואופן לא מוכנים לקבל שקרים, סילוף המציאות ופרשנות 'יצירתית' של גורמים בעלי אינטרס. ארגון נכי צה"ל הוא מהגופים החשובים בחברה הישראלית והוא מתנהל באופן יציב ושקוף. לא יעלה על הדעת שעיתון ישכח את תפקידו ויעשה שימוש ציני בכוחו על מנת לפגוע בארגון ובאופן הזה בנכי צה"ל".

בדה-מרקר עומדים באופן מלא מאחורי הדברים. "היום אנחנו מבינים שהכתבה עושה עמם חסד שכן המציאות היא הרבה יותר חמורה מכפי שהוצגה", אמר עו"ד עומר אשכר. "לאחרונה תיקנו את הדו"ח הכספי של הארגון באופן רטרואקטיבי. אני חושב שמה שהם מנסים לעשות עכשיו זה לעצור ביקורת". כתב ההגנה טענו עורכי דה-מרקר כי בשבועות שקדמו לפרסום הכתבה הם חוו ניסיונות של ארגון נכי צה"ל "להלך אימים עליהם לבל יפרסמו דבר" וכן "הפעלת מערכת לחצים ישירה ועקיפה במטרה למנוע דיון לגופו של עניין".

בית המשפט המליץ היום לצדדים ללכת להליך גישור, ואלה לא שללו את האפשרות. את ארגון נכי צה"ל ייצגו עו"ד צבי גלמן ועו"ד ליאת שושן ברק, ואת דה-מרקר מייצג עו"ד עומר אשכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully