וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק "ישראל היום" לא יעלה היום להצבעה במליאת הכנסת

29.10.2014 / 11:27

במקביל, החליטו ב"יש עתיד" לתמוך בחוק, ועל פי ההערכות גם בסיעת התנועה ובישראל ביתנו צפויים להתייצב מאחורי ההצעה של חה"כ איתן כבל, המחייבת לגבות תשלום עבור החינמון הפופולרי המזוהה עם רה"מ

שר האוצר יאיר לפיד בראיון באולפן וואלה! עם ינון מגל, אוקטובר 2014. נמרוד סונדרס
החליטו לתמוך בהצעה. "יש עתיד"/נמרוד סונדרס

חוק "ישראל היום" לא יעלה היום (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת. ההצבעה על החוק נדחתה בשבוע, ליום רביעי הבא, זאת במטרה להגדיל את סיכויו לעבור. יו"ר הקואליציה זאב אלקין ויתר יושבי ראש הסיעות סיכמו כי ההצעה תעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב, ושלושה ימים לאחר מכן תגיע למליאת הכנסת, גם אם תזכה לתמיכת הוועדה וגם אם לא.

במקביל, החליטו ב"יש עתיד" לתמוך בהצעה, ועל פי ההערכות גם בסיעת התנועה ובישראל ביתנו צפויים להתייצב מאחורי ההצעה של חבר הכנסת איתן כבל, המחייבת לגבות תשלום עבור החינמון. כזכור, ההצעה מנוסחת כך שהיא תפורה למידותיו של החינמון הפופולרי והנפוץ המזוהה עם ראש הממשלה, ומבקשת לחייב למכור את העיתון בכסף, במקום להפיצו בחינם. בהצעה נכתב כי "עיתון יומי, שהוא אחד מארבעת העיתונים הנפוצים ביותר במדינה, יעלה לכל הפחות 70% ממחירו של העיתון המתחרה הזול ביותר".

אתמול עוררה ההצעה מיני-שערוריה כאשר "ישראל היום" פרסם במהדורה היומית חמש תמונות של כבל עם הכיתוב הסרקסטי: "הנה כבל, חמש תמונות. אם תבקש יפה, נצייר סביבן לבבות ורודים ונפזר עליהן נצנצים כמו בכרטיסי ברכה, הולך?". הכיתוב והתמונות הן תשובה ליחס המועדף שאותו מקבל כבל, לטענת ישראל היום, בעיתון המתחרה "ידיעות אחרונות". אלא שבמערכת לא הסתפקו בכך וגם צירפו את המספר של הלשכה של כבל בכנסת. הם קראו לקוראי העיתון להתקשר לשם ו"להגיד לו מה דעתכם על הצעת החוק".

התגובה לא איחרה לבוא: אחרי שעובדי לשכתו של כבל העידו על מבול של טלפונים מצד קוראים שביקשו להביע מחאה על הצעת החוק השנויה במחלוקת, כאשר פעילות הלשכה שותקה הלכה למעשה, בחר כבל בעצת עובדיו לעשות מעשה. הוא הפעיל שירות "עקוב אחרי", כך שהטלפונים הזועמים על סגירת העיתון יגיעו ללשכת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully