וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון רשת הכריע: מתנגדים ליציאה מוקדמת לרישיון

29.10.2014 / 14:05

זכיינית ערוץ 2 רשת הגישה הבוקר ליו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדזיבוז' בקשה להארכת זיכיונה עד לסוף אוקטובר 2017, והודיעה כי היא מתנגדת ליציאה מוקדמת לשידור ברישיון: "שוק הפרסום הנוכחי אינו מסוגל לתמוך בשידורי טלוויזיה מסחרית של שלושה גורמים בשבעה ימי שידור

אבי צבי. ינאי יחיאל,
אבי צבי/ינאי יחיאל

זכיינית ערוץ 2 רשת הגישה הבוקר (רביעי) ליו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדזיבוז' בקשה להארכת זיכיונה עד לסוף אוקטובר 2017, והודיעה לשר התקשורת באופן רשמי כי היא מתנגדת ליציאה מוקדמת לשידור ברישיון. בבקשה לרשות מציינת הזכיינית כי היא אף מעוניינת בהארכת זיכיון רחוקה יותר, בשנתיים נוספות מעבר לכך, עד לסוף 2019.

הזכיינית עדכנה בנושא את שר התקשורת גלעד ארדן, המנסה בימים אלה להעביר בכנסת חקיקה שתאלץ את רשת לצאת לשידור ברישיון כבר במהלך השנה הקרובה. הן רשת והן קשת, כמו גם דירקטוריון חברת החדשות על ערוץ 2 שבה הן מחזיקות במשותף - הביעו התנגדות ליציאה מוקדמת לרישיון.

רשת מעוניינת בערוץ שידורים משלה של שבוע מלא, אומרים בזכיינית, אולם הזמן מוקדם מדי לעשות כן. "מצבו הנוכחי של שוק הטלוויזיה בישראל אינו מאפשר מעבר למתכונת שידורים של שבוע ימים מלא במסגרת אפיק חדש ובהתאם למכלול דרישות החוק והרשות השנייה", אומרים בזכיינית, ומוסיפים כי שוק הפרסום הנוכחי אינו מסוגל לתמוך בשידורי טלוויזיה מסחרית של שלושה גורמים בשבעה ימי שידור.

"מהלך חפוז של מעבר בהול לרישיון"

במכתב לשר התקשורת, התייחס לכך יו"ר הדירקטוריון יוסי רוזן. "הודעת רשת בדבר הארכת הזיכיון ניתנה לאחר התלבטות ממושכת והפעלת שיקול דעת רציני שכן חלק מאחריותנו כנושאי משרה ברשת עלינו לנווט את החברה בכל הקשור להמשך עתידה ופעילותה בכובד ראש, ומתוך הכרה בהשלכות שקרוב לוודאי יקרו לרשת ולבעלי מניותיה לו תידרש רשת לבצע מהלך חפוז של מעבר בהול לרישיון", כתב רוזן. הוא ציין כי אחרי תקופה של הפסדים גייסה רשת משקיע, "אנדמול" העולמית, אולם באותה נשימה ציין כי הזרמת הכספים היה צעד "בלתי מספיק כדי להבטיח לחברה בעת הזו אופק ארוך של המשך שידורים".

במכתב לשר התקשורת פירט רוזן את ההפסדים שהיו מנת חלקה של הזכיינית בשנה החולפת. לדבריו, הזכיינית ספגה עקב מבצע "צוק איתן" הפסדים ישירים של 40 מיליון שקלים בגין היעדר הכנסות, והפסדים עקיפים של עוד 20 מיליון שקלים לפחות. "פנייתה של רשת לקבלת פיצויים ממשרד האוצר נדחתה, ואילו הרשות השנייה טרם מילאה או מימשה הבטחות לסייע", טוען רוזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully