וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לא יטול חלק בדיון ועדת השרים על חוק "ישראל היום"

30.10.2014 / 12:58

(עדכון) שר האוצר לא יטול חלק בדיון הקרוב בהצעת החוק המחייב את העיתון החינמי להימכר בתשלום, זאת בשל ניגוד עניינים לכאורה בשל זיקתו וזיקת רעייתו לידיעות אחרונות, כך מסרה המשנה ליועמ"ש

מסיבה לתכנית הבוקר של גיא ואורלי. תומר פלוטין,
קשר הדוק לידיעות אחרונות. הזוג לפיד/תומר פלוטין

(עדכון: 18:20)

שר האוצר יאיר לפיד לא יטול חלק בדיון ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק של חה"כ איתן כבל (עבודה) המכונה "חוק ישראל היום" - המחייב את העיתון החינמי להימכר בתשלום, כך מסרה עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי הממשלה. עו"ד זילבר מסרה את הדברים בתגובה ליו"ר הפורום המשפטי למען ישראל, עו"ד יוסי פוקס, שפנה ליועמ"ש מוקדם יותר בנושא.

הפורום כתב ליועץ כי "רעיית שר האוצר לפיד, הינה בעלת טור קבוע בעיתון ידיעות אחרונות ושר האוצר בעצמו כתב טור קבוע בעיתון במשך שנים רבות וככל שהשר ישתתף בדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה בנושא הנדון, הוא ימצא במצב בו עלול להיות ניגוד עניינים בין תפקידו כשר וחבר בוועדת שרים, לבין זיקתו לידיעות אחרונות. אין זה סוד כי ניטשת תחרות עזה על שוק הפרסום בעיתונות הכתובה, בעיקר בין שתי יריבות אלו; ידיעות אחרונות וישראל היום ולמעשה, השלכותיה של הצעת החוק על התחרות הזו, מרחיקות לכת".

בתשובה לבקשתו מהיועץ המשפטי להנחות את שר האוצר לא להשתתף בדיונים ובהצבעות שיתקיימו בוועדת השרים לענייני חקיקה בנושא כתבה עו"ד זילבר כי "שר האוצר הודיע כי לא ישתתף בחלק של הישיבה של ועדת השרים שיעסוק בהצעת החוק האמורה".

חוק "ישראל היום" אמור היה לעלות השבוע לקריאה טרומית במליאת הכנסת, אך זו נדחתה ליום רביעי הבא במטרה להגדיל את סיכויו לעבור. יו"ר הקואליציה זאב אלקין ויתר יושבי ראש הסיעות סיכמו כי ההצעה תעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב, ושלושה ימים לאחר מכן תגיע למליאת הכנסת, גם אם תזכה לתמיכת הוועדה וגם אם לא.

במקביל, החליטו ב"יש עתיד" לתמוך בהצעה, ועל פי ההערכות גם בסיעת התנועה ובישראל ביתנו צפויים להתייצב מאחורי ההצעה של חבר הכנסת איתן כבל, המחייבת לגבות תשלום עבור החינמון. כזכור, ההצעה מנוסחת כך שהיא תפורה למידותיו של החינמון הפופולרי והנפוץ המזוהה עם ראש הממשלה, ומבקשת לחייב למכור את העיתון בכסף, במקום להפיצו בחינם. בהצעה נכתב כי "עיתון יומי, שהוא אחד מארבעת העיתונים הנפוצים ביותר במדינה, יעלה לכל הפחות 70% ממחירו של העיתון המתחרה הזול ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully