וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזון העצמות היבשות

4.11.2014 / 14:28

כמעט-שערוריה שוב, באתר הצעירים "פרוגי" מבית ידיעות אחרונות: אתמול הוסר מהאתר טור שקרא לקוראות לפתח אנורקסיה ובולימיה כי "מושלם ורזה זה הכי יפה" - מאת הכותבת הקבועה נועה ריינה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock
"מעצבי האופנה, סטייליסטים ומפיקי הפקות אופנה לא יכולים לקחת מישהי שמצריכה מהם לבזבז עודף זמן על התאמה לגוף מסוים או בזבוז של כסף נוסף על בד. לא פשוט למצוא בעולם את כל הבגדים למידות יותר גדולות, אז מעדיפים בנות שיהיו קולב", נכתב ברצינות גמורה

אתר הנוער פרוגי כמעט הסתבך, שוב, בשערוריית תכנים רדודים ופוגעניים כלפי קהל הקוראים הצעירים שלו: לוואלה! ברנז'ה נודע כי אתמול (שלישי) הוסר מהאתר טור שקרא לקוראים לפתח אנורקסיה ובולימיה כי "מושלם ורזה זה הכי יפה" - כך לפי טור מאת הכותבת הקבועה נועה ריינה. בעקבות פרסום הטור הוחלט לכנס ישיבת מערכת עם כותבי האתר, שהם בני נוער, ולהסביר להם באמצעות איש מקצוע את ההשלכות של כתיבת מאמרים כאלה.

בטור הדעה השערורייתי הצדיקה ריינה הרעבה עד-מוות על מנת להרגיש טוב עם המראה החיצוני, ואמרה כי מדובר בדרכים קלות ומקובלות. "אנחנו יודעים שהמסע לאחר הרזון מוביל לאנורקסיה ובולמיה, אבל גם אם מישהו יהיה חולה באחת המחלות האלה - הוא ירגיש שהוא השיג את המטרה שאליה רצה להגיע וירגיש טוב עם עצמו", עודדה את הקוראים הצעירים, בטקסט הגנוז אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה. " זה בדיוק כמו מישהו שרוצה להשיג תפקיד נחשב, הוא ינסה להפעיל את כל הקשרים האפשריים שלו ויחפש את כל הדרכים הקלות בכדי להגיע למטרה - התפקיד". אם הדבירם לא היו ברורים, היא הדגישה: "מה שבעצם אנחנו רוצים להגיד שאנחנו יודעים שמושלם ורזה זה הכי יפה. אבל לא בהכרח כולנו אנשים יפים או מושלמים, אנחנו נעשה הכל להגיע למטרה הזאת, בין אם זה ניתוחים פלסטיים או אנורקסיה ובולמיה".

בפרוגי סיפו לבני הנוער הסבר מקורי מדוע עולם האופנה נוהג להעסיק כמעט אך ורק נשים רזות. "מעצבי האופנה, סטייליסטים ומפיקי הפקות אופנה לא יכולים לקחת מישהי שמצריכה מהם לבזבז עודף זמן על התאמה לגוף מסוים או בזבוז של כסף נוסף על בד. לא פשוט למצוא בעולם את כל הבגדים למידות יותר גדולות, אז מעדיפים בנות שיהיו קולב". נכתב ברצינות גמורה. "בתור נערים מתבגרים כולנו רוצים להיות רזים ויפים ואנחנו נעשה את כל המאמצים לעשות את זה. להיות רזה זה הכי יפה, אנחנו חושבים את זה וכולם חושבים את זה, אין סיבה להיות יפי נפש ולדגול בנשים מלאות".

זו לא פעם ראשונה שהאתר מקדש רזון חולני ומקדם שנאת נשים שמנות - רק לפני חצי שנה הסתבכו עורכיו לאחר שכתבה באתר התיימרה להדריך בנות כיצד להגיע לראיון עבודה, והציע להן הצעות סקסיסטיות כמו "תבואי עם מחשוף", "אל תשכחי להגיד שאת פתוחה להצעות" ו"חצאית מיני מכובדת תבהיר את העניין". הכתבה ההיא הוסרה לאחר מחאה פייסבוק רחבת היקף. הפעם, הקדימו באתר תרופה למכה.

עורך האתר רן פינקלשטיין, נכנס רק השבוע לתפקידו וכבר נאלץ להידרש לכמעט-שערוריה חדשה. הוא אישר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי הורה על הסרת הטור מהאוויר. "מיד כשראיתי את זה דאגתי שזה יימחק", הוא אומר. לשאלה על הכיוון העריכתי של אתר הנוער הפופולארי, הפועל בחסות ידיעות אחרונות, אומר פינקלשטיין כי בכוונתו "לערוך כמה שינויים בכיוון העריכתי כך שטקסטים כאלה, ואחרים הדומים להם, לא יפורסמו יותר". הוא הוסיף: "צריך לזכור שאלה בני נוער שכותבים את התכנים, ולפעמים הדברים נכתבים מתוך חוסר-ידיעה. אנחנו נעניק להם הדרכה מתאימה לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully