וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה של הכנסת תדון בהצעה לאשר קבלת מנויים חינם למגזינים

5.11.2014 / 12:57

כיום נשלחים לחברי הכנסת מגזינים שונים באופן קבוע וכמה העתקים, וייתכן שקבלתם מהווה עבירה על כללי האתיקה שכן הם רשאים לקבל רק מתנה "קטנת ערך וסבירה בנסיבות העניין"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעת "חוק ישראל היום" הנמצאת בבהליך חקיקה עשויה לאסור את הפצתו של העיתון בחינם לציבור, אולם כעת מתברר כי במקביל מקודמת בכנסת הצעה לאפשר לחברי הכנסת להמשיך ולקבל אותו, כמו גם עיתונים מגזינים יקרים יותר, בחינם. על פי החוק, כיום מותר לכל חבר כנסת לקבל שני מנויים לעיתונים יומיים חינם אך לוואלה! ברנז'ה נודע כי ועדת האתיקה של הכנסת תדון בהצעה לאשר לחברי כנסת לקבל חינם מנויים גם למגזינים, אשר כיום קבלתם מהווה עבירה על כללי האתיקה.

על פי כללי האתיקה הנהוגים היום חברי הכנסת רשאים לקבל מתנה "קטנת ערך וסבירה לפי הנהוג בנסיבות העניין", כך לפני תקנות הכנסת המתירות לח"כים לקבל חינם גם ספרים. הבעיה היא שהתקנות אינן מתייחסות במפורשות למנויים למגזינים, אשר ערכם הכספי עשוי להגיע לכמה עשרות שקלים לגיליון. גורם בכנסת מסר לוואלה! ברנז'ה כי כאשר מגזינים נשלחים בחינם ללשכות חברי הכנסת באופן קבוע ובכמה עותקים מדובר למעשה בהענקת "מנוי בחינם", כך שייתכן ואסור לחברי הכנסת לקבל אותם.

"ככל שמדובר בקבלה של גיליון אחד של עיתון או מגזין, באופן חד-פעמי, לא יראו בכך הפרה של כללי האתיקה", אומר הגורם. "לעומת זאת, כאשר מדובר במנוי למגזין, עניין שיכול להיות מתמשך ובעל ערך כספי רב יותר, ייתכן שקבלתו תהיה אסורה".

מדוברות הכנסת נמסר בתגובה כי כל מקרה של עיתון או מגזין נבחן לגופו בנפרד, ובמידת הצורך מובאות שאלות כאלה בפני ועדת האתיקה להכרעתה. "בהצעה לכללי אתיקה חדשים הנדונה בימים אלה בוועדת הכנסת, הוצע לקבוע במפורש לצד ההיתר לקבל במתנה ספר, גם היתר לקבל עיתונים ואף מנוי לעיתון", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully