וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ודעה קדומה

5.11.2014 / 16:30

טעות מביכה לעורך מוסף השבת ב"ישראל היום" גונן גינת שהשתלח ב"שלום עכשיו" בעקבות "מכתב הגנרלים" על בסיס אחד הקצינים החתומים עליו - אך טעה, ובלבל אותו עם קצין אחר תחת אותו השם. וואלה! ברנז'ה משרטטת גבולות

גונן גינת. נמרוד סונדרס
גונן גינת/נמרוד סונדרס

טעות מביכה לפובליציסט ועורך מוסף השבת ב"ישראל היום" גונן גינת, שניסה לגנות את "מכתב הגנרלים" של ארגון "שלום עכשיו" על בסיס אחד הקצינים החתומים עליו - אך טעה, ובלבל אותו עם קצין אחר תחת אותו השם אשר הורד לדרגת טוראי לאחר שהודה בגניבת מיליונים מהצבא. גינת פרסם את הדברים בעמוד הפייסבוק שלו והאשים את תנועת "שלום עכשיו" בכך ש"בשבילם לשדוד את המדינה זו כנראה סיבה לגאווה". משנודע לגינת כי שגה, מחק את הפוסט והעלים את הדברים.

יותר ממאה קצינים בכירים וראשי מערכת הביטחון היו חתומים על הקריאה שהובילה "שלום עכשיו" לראש הממשלה להשגת הסדר מדיני. במודעה שפורסמה בעיתונים נכתב כי "כל החתומים על המודעה השקיעו את רוב חייהם בהגנה על מדינת ישראל בתפקידים הבכירים ביותר וגם הם, כמו מרבית הציבור הישראלי, חשים כי מדיניות הקיפאון מובילה את ישראל לאסון ודורשים לפעול בשם האינטרס של מדינת ישראל ושל אזרחי ישראל".

בין הקצינים הייתה גם חתימתו של תא"ל במיל' רמי דותן, מי שהיה קצין התחזוקה הראשי של צה"ל ויו"ר האגודה למען החייל, וכיום חבר מועצת חיפה. גונן גינת טעה לחשוב כי החתום הוא קצין אחר לשעבר בשם רמי דותן - מי שהיה ראש להק הציוד בחיל האוויר, אולם הורשע בקבלת שוחד וגניבת מיליונים מצה"ל ונידון ל-13 שנות מאסר. דותן הפושע אינו תא"ל, שכן לאחר פרשת המעילה הגדולה ביותר שידע צה"ל נשללו ממנו דרגותיו והוא הורד לדרגת טוראי.

אולם גינת לא בדק את הפרטים הללו, והשתמש בשמו של הקצין כדי להשתלח בתנועה. "אין מתאים ממנו לשלום עכשיו", כתב בלעג בעת שהוא חושב שהתנועה גייסה לשורותיה פושע. "שלום עכשיו לא מכירה בהורדתו לטוראי כי בשבילם, כנראה, לשדוד את המדינה - זו סיבה לגאווה, להחזיר אותו ממחוזות הבושה". הוא הוסיף: "תראו מי מופיע בעצומה של שלום עכשיו ותראו מי זו התנועה הזו".

יו"ר המועצה לשלום ולביטחון, אלוף במיל' אמנון רשף, יוזם המכתב - אתם לא מתביישים לגייס לשורותיכם את הפושע הטוראי רמי דותן?

"אני מתבייש שאתה שואל בכלל, כמובן שזה לא רמי דותן הזה".

קראתי אצל גונן גינת שלדעתכם לשדוד את המדינה זו סיבה לגאווה.

"עצוב לי שיש אנשים שמתנגדים לשלום ועושים את זה בשלל תירוצים הזויים".

גונן גינת, תרצה להתנצל או להסביר?

"מחקתי את הפוסט אחרי כשעה. אכן טעיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully