וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל היום רצה את כל ארכיון התמונות של מעריב, אך יקבל רק קמצוץ ממנו

9.11.2014 / 13:05

קבוצת "ישראל היום" טענה לבעלות של ארכיון התמונות העצום של מעריב ושל nrg הכולל יותר מארבעה מיליון תמונות. בית המשפט קבע כי תקבל רק את התמונות של nrg, האתר אותו רכשה, ולא את אלה של העיתון המודפס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יפסיד את התמונות. אלי עזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגיע לסיומו הסכסוך בין קבוצת הג'רוזלם פוסט שרכשה את עיתון "מעריב", לבין קבוצת "ישראל היום" שרכשה את האתר nrg - זאת סביב ארכיון התמונות הדיגיטלי של העיתון והאתר. בארכיון יותר מארבעה מיליון תמונות, מתוכן כ-200 אלף שימשו את האתר nrg.

בית המשפט קבע כי כל התמונות שנעשה בהן שימוש באתר nrg לפני מועד מכירתו לישראל היום הינן חלק מהאתר, ולכן יהיו בבעלות ישראל היום. עיתונו של שלדון אדלסון לא יוכל לעשות שימוש בתמונות שפורסמו על גבי עיתון מעריב המודפס. "ישראל היום רשאית לעשות שימוש בתמונות שנמצאות בארכיון הדיגיטלי אשר פורסמו באתר nrg, ולג'רוזלם פוסט לא יכולה להיות טענה כנגד ישראל היום באשר לשימוש בתמונות אלו ולפרסומן באתר", קבע בית המשפט, ובכך קיבל את עמדת הנאמן העיתון - אשר נכון להיום הופקדו בידיו כל התמוונת של הארכיון.

עוד קבע בית המשפט כי ישראל היום לא יהיו חייבים למחוק את השם "מעריב" מתכנים היסטוריים באתר nrg, אולם מה שיפורסם בו החל ממועד זה לא יוכל לכלול את השם "מעריב" ויש לבצע מחיקת כל אזכור של השם "מעריב" מתכניו העדכניים של האתר החדש.

רונית חסין הוכמן, מנכ"ל הקבוצה, מסרה בתגובה: "אני מברכת על החלטות ביהמ"ש ביניהן העברת הארכיון לבעלות הבלעדית של מעריב, ונקיטת אמצעים מצד ישראל היום על מנת להפסיק ולהטעות את הגולשים במצג שווא כאילו מעריב ו- nrg עדיין אותו הגוף הם. ההחלטה מעבירה מסר ברור לכך שביריונות וניסיון להטעות את הציבור אינם עומדים בקנה אחד עם חברה דמוקרטית וצודקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully