וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק "ישראל היום" עבר? ב-ynet התעלמו

12.11.2014 / 13:59

קוראי האתר של האויב המר של "ישראל היום" ומי שהמו"ל שלו נוני מוזס הואשם כמי שמקדם את החוק מאחורי הקלעים לא ידעו דבר וחצי דבר על ההצבעה בכנסת היום. בישראל היום? "עסקים כרגיל". סקירה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

אין הפתעות בגזרת ההשוואה בין כלי התקשורת השונים והאופן שבו סיקרו ומסגרו את תוצאות ההצבעה הדרמטיות בכנסת היום על חוק ישראל היום, והתוצאות צפויות למדי. מי סיקר כיצד? הנה סקירה קצרה של העמודים הראשניים של כלי התקשורת בשעה שלאחר שהחוק עבר בקריאה טרומית:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעלמות מופגנת, וקלין-קאט של השר יאיר לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילה ynet מבית ידיעות האחרונות, האויב המר של העיתון ומי שהמו"ל שלו נוני מוזס הואשם על ידי ישראל היום כמי שמקדם את החוק מאחורי הקלעים. בדף הבית של ynet הצניעו את ההצבעה בכנסת היום ככל הניתן. מהכותרות באתר ההצבעה זכתה להתעלמות מופגנת וגורפת, וניתן היה למצוא את הדיווח רק בדמות אזכור אנמי במבזק קצר בלבד. במבזק לא נאמר במפורש שמו של העיתון, ורק דווח כי "אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק לקידום והגנת העיתונות הכתובה בישראל". הכותרת הראשית לאחר ההצבעה עסקה בחוק מע"מ אפס, והתנוססה בה תמונת קלין-קאט של השר יאיר לפיד.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנסת נגד הציבור/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה בישראל היום עצמו? הכותרת הראשית הייתה "עסקים כרגיל", וההסבר בכותרת המשנה על כך ש"הכנסת הוכיחה שוב עד כמה היא מנותקת מרחשי הציבור". דברים ברוח דומה הפיצו בעיתון מיד לאחר ההצבעה כהודעה לתקשורת. על הידיעה הראשית לא היה חתום אף עיתונאי. עוד בעמוד הבית: באנר "למה עיתונות כתובה לא בחינם", חוות דעת של אביעד הכהן נגד החוק, ואייטם "10 סיבות נגד החוק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כותרת ראשית/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתון הארץ הציב את תוצאת ההצבעה ככותרת הראשית, שנוסחה באופן אינפורמטיבי, מדויק ונייטרלי. את הכותרת לוותה קריקטורה של עמוס בידרמן בה נראה איתן כבל, יוזם ההצעה, מחבל בניסיונות של נתניהו לחלק את העיתון.

מי שעוד הראו דיווח אינפורמטיבי ומדויק היו גלי צה"ל. הכותרת הראשית של אתר התחנה עסקה בענייני בטחון, והדיווח על ההצבעה הובא מתחתיה. בכותרת המשנה הובאו ציטוטים משני הצדדים - ח"כ כבל מחד, וח"כ שטייניץ מנגד. באתר חדשות 2 סיקרו באופן זהה, עם כותרת ראשית בענייני ביטחון והחוק הובא ככותרת שנייה ואינפורמטיבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיווח אינפורמטיבי ומדויק/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר וואלה! הופיע הדיווח בכותרת הראשית של האתר, ממוסגר בכותרת הגג "מכה לנתניהו". הכותרת האינפורטיבית דיווחה על כך שהחוק עבר בקריאה טרומית, ובמשנה הובא ציטוט של חבר הכנסת איתן כבר נגד מו"ל העיתון שלדון אדלסון. כותרת גג זהה ומיקום זהה העניק גם דה-מרקר, בעיתון גלובס הוסיפו בכותרת ציטוט בן מילה של נתניהו: "בושה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר nrg (מבית "ישראל היום") הכותרת הראשית הייתה בענייני חוץ, ההצבעה הגיעה לכותרת השנייה של האתר ומסגרה אותה כותרת הגג "סתימת פיות?", מסגור דומה גם באתר ערוץ 7, עם כותרת שנייה לחוק וציטוט בכותרת הידיעה "יום שחור לדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully