וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה בשטחים: עיתונאים הותקפו סמוך לרמאללה

12.11.2014 / 17:52

פרסום ראשון: כתב וצלמת של i24news נרגמו באבנים סמוך לכפר אל-מועייר, צפונית-מזרחית לרמאללה, לשם הגיעו על מנת לסקר דיווח על הצתת מסגד. חיילי צה"ל נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות וסייעו להם להימלט מהאזור. וואלה! ברנז'ה עם הפרטים

יידוי אבנים במהלך הלוויית הנער בן ה 14 שנהרג מאש צה"ל שבוע שעבר, בכפר סילוואד. AP
יידוי אבנים במהלך הלוויית הנער בן ה 14 שנהרג מאש צה"ל שבוע שעבר, בכפר סילוואד/AP

כתב השטחים של i24new וצלמת של הערוץ הותקפו היום (רביעי) באבנים בסמוך לכפר אל-מועייר, צפונית-מזרחית לרמאללה, לשם הגיעו על מנת לסקר דיווח על הצתת מסגד. חיילי צה"ל נאלצו להגן על העיתונאים, הכתב מתי ענבר והצלמת פזית דאנק, ולהשתמש נגד מיידי האבנים באמצעים לפיזור הפגנות כדי לאפשר לשניים להימלט מהמקום.

ענבר ודאנק ערכו סיור ברכב פרטי סמוך לכפר, לשם הגיעו כדי לבדוק את הדיווח בתקשורת הפלסטינית על הצתת המסגד. בעוד הם מסיירים בשטח כדי למצוא מקום בטוח להעביר ממנו שידור, תפסה העדשה שלהם חומרים מעניינים. "רצינו להיכנס לכפר אבל הכניסה הייתה סגורה בגלל האירועים, ולכן עלינו על הגבעה סמוכה", מספר ענבר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "במקרה תפסנו במצלמה סיור חשאי בין נציגי השב"כ, הצבא והרשות הפליסטינית. מיד כשהם הבינו שאנחנו עיתונאים הם עלנו למכוניות וברחו משם". את הצילומים המלאים הם מתכוונים לפרסם הערב במהדורות של i24news.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שמענו אותם צועקים עלינו בערבית 'עיתונאים' ומקללים"

השמועה על העיתונאים התפשטה בכפר במהירות. "זמן קצר אחרי שכוחות הבטחון עזבו ונשארנו לבד, הגיעה קבוצה של נערים מכיוון ההר והתחילו לזרוק לעברנו אבנים", הוא מספר. "אלה צעירים שראו שאנחנו לבד, והם התחילו לצעוד לעברנו עם דגל של פת"ח כאשר חלק היו רעולי פנים. הם זרקו אבנים, וככל שהם התקרבו האבנים התקרבו לעבר העמדה. ג'יפ של צה"ל שעבר במקום קלט את המתרחש, הגיע, והחל להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. החיילים ירו לעברם גז מדמיע וכך מצאנו את עצמנו בין המפגינים לבין החיילים".

תוך שהם נמלטו ברכב מהמקום, הגיעה מכיוון הכפר קבוצה של עשרות צעירים נוספים, שרגמו את הרכב תוך כדי נסיעה. "זה היה מאוד מלחיץ, אבל מכיוון שאני מסקר הרבה שנים שטחים ובטחון אז הצלחתי לשמור על קור רוח", מספר ענבר. "כמה אבנים פגעו במכונית, ושמענו אותם צועקים עלינו בערבית 'עיתונאים' ומקללים". השניים לא נפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully