וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילה חסון: "מי שחוקק את חוק הרשות עשה עבודה איומה ורשלנית"

16.11.2014 / 22:02

בפאנל המרכזי מתחה חסון ביקורת קשה על החוק לסגירת רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור הציבורי החדש. מתיחות גם בין יו"ר מועצת הכבלים והלווין ליו"ר ערוץ 20: "אתם ניגשתם למכרז על פי תנאים ידועים מראש. לא עברו מאה ימים והתנאים האלה לא מתאימים לכם יותר"

פאנל מליאה כנס אילת 2014. ראובן קסטרו
"פשוט לתלוש את השערות". חסון ומשתתפי הפאנל/ראובן קסטרו

כנס אילת לעיתונות לשנת 2014 נפתח הערב (ראשון) רשמית בפאנל המליאה המרכזית אותו הרכיבו חמישה אנשי תקשורת שנכנסו לתפקידם רק לאחרונה: איילה חסון מנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1, חגי סגל עורך מקור ראשון, יפעת בן חי-שגב יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שמוליק בן טוב שהחליף אותה בתפקיד יו"ר הוועדה הישראלית למדרוג, ומוטי שקלאר יו"ר ערוץ 20 שעלה השנה לאוויר.

את המליאה הנחה חיים יבין, היא נפתחה בגילוי לב של איילה חסון שהודתה כי כאשר הוצע לה התפקיד, הנטייה הראשונית שלה הייתה לסרב לו. "הייתי בטוחה שאני אגיד 'לא' כי אני לא מתאבדת שיעית", אמרה. "למה עשיתי את זה? כל ערב אני שואלת את עצמי. אני גם מתחרטת וגם לא".

חסון מתחה ביקורת קשה על החוק לסגירת רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור הציבורי החדש, אשר היה מבוסס על מסקנות ועדת לנדס. "מי שחוקק את החוק החדש עשה עבודה איומה ורשלנית", אמרה, בהתייחסה לתקופת הלימבו שבה היא נאלצת לעבוד כיום. "1,800 עובדים ולי יש שבעה תחקירנים בחדשות, פשוט לתלוש את השערות. אני לא יודעת איפה כל העובדים ואיך חולקו המשאבים ברשות השידור עד היום, אבל לי בחדשות יש פחות אנשים מאשר לחברת החדשות של ערוץ 2".

היא שיתפה בקשיים שלה הנוכחיים כמנהלת החטיבה. "אני לא יכולה לגייס ואני לא יכולה לתת לאנשים שרוצים - ללכת הביתה. אנשים קורעים את הנשמה ומקבלים 8,000 שקלים בחודש. איך חילקו את השכר? מי מרוויח 20 אלף שקלים? מה הלך שם כל השנים?" – הפנתה את השאלה לחיים יבין, ובמרומז גם למוטי שקלאר, שהיה ישוב לצידה. "אני עבדתי בבועה, משנת 93 עבדתי שם אבל לא עבדתי שם. היו לי סקופים והייתי מאושרת. כשהשמיצו (את הרשות, ד.א.) רתח לי הדם. ועכשיו אני רואה כמה בעיות יש. אבל אני רואה את האנשים, אני מרגישה שאני הולכת עם האנשים האלה למקום יותר טוב שאפשר לעשות בו עבודה עיתונאית".

מהי מורשת? תלוי את מי שואלים

נושא מרכזי נוסף היה עימות קר בין מוטי שקלאר, כיום יו"ר ערוץ 20 (המתנער מכינויו בחוק "ערוץ המורשת היהודית") לבין יו"ר מועצת הכבלים והלוויין הנכנסת יפעת בן חי שגב, המפקחת על שידוריו. שקלאר פתח בתלונה כלפי הרגולציה, וטען היא מצרה את צעדיו של ערוץ 20. "אנשים שמחפשים תרבות שיש לה ערך מוסף – הטלוויזיה היא לא אופציה", אמר. "לכן החוכמה של הרגולטור היא לאפשר לנו נגיעה של מרחב נושאים ולא לצמצם אותנו". לאחרונה קמה ביקורת רחבה על הערוץ כך ששידוריו אינם נמצאים בקו אחד עם הגדרתו בחוק, היינו, שידורי מורשת יהודית.

"מצמצמים אתכם?", השתאה יבין. "כן, רוצים שנתייחס רק למובן הדתי של ערוץ מורשת, ובשבילנו מורשת זה לא רק דת", ענה שקלאר. תשובתו עוררה את חמתה של בן חי שגב. "מדינת ישראל היא לא רפובליקת בננות, לא בגזרה שאני אחראית עליה", ענתה לו. "אתם ניגשתם למכרז על פי תנאים ידועים מראש, ולא עברו מאה ימים והתנאים האלה לא מתאימים לכם יותר. ערוץ 20 קיבל זיכיון לשדר שידורי מורשת. אם הוא רוצה לשדר הפועל ירושלים בכדורסל אני שואלת אם לזה התכוון המחוקק?".

שקלאר לא נשאר חייב, ותקף אותה אישית. "אני לא מכיר רגולטור שקיבל תפקיד של הוגה דעות ולפרש מה זו תרבות יהודית היום. כל מה שנוצר כיום בישראל - זו התרבות היהודית החדשה. לבוא להיטפל אלינו כי אנחנו רוצים כדורסל זה להיתפס לקטנות, והוויכוח - הוא מה זו מורשת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully