וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי וייס: "מישהו פה התבלבל"; שי באב"ד: "אתם מונופול"

17.11.2014 / 14:42

פאנל בנושא "שידורי האקטואליה - העתיד" נערך היום בכנס אילת לעיתונות וחידד את המתיחות בשוק הטלוויזיה. מנכ"ל חדשות 2 פתח במתקפה על מנכ"ל הרשות השנייה ובאב"ד השיב לו: "כמו שאתם בערוץ 2 מדווחים על שאר המונופולים בשוק - נאה דורש נאה מקיים"

אבי וייס. ראובן קסטרו
"סליחה שאנחנו מנצחים". וייס/ראובן קסטרו

פאנל בנושא "שידורי האקטואליה - העתיד" נערך היום בכנס אילת לעיתונות. בפאנל השתתפו ינון מגל, עורך וואלה!, אבי וייס, מנכ"ל חדשות 2, אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, איילה חסון, חדשות 1, ושי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה.

אבי וייס פתח את דבריו במתקפה קשה על מנכ"ל הרשות השנייה באומרו "מישהו פה התבלבל. מישהו חושב שצריך לעשות סדר חדש". שי באב"ד עלה להתקפה נגדית: "אף אחד לא מנסה לקבוע מה יהיה בשוק התקשורת בעתיד. אנו מנסים להסדיר את מגרש המשחקים. המגרש שהיה עד היום לא הוכיח את עצמו. לאחר 9 תיקוני חקיקה עדיין לא ברור עתידו. המתווה שיש היום את ערוץ 2 שמחזיק 80 אחוז רייטינג אין מקום לשחקן נוסף לידו. כמו שאתם בערוץ 2 מדווחים על שאר המונופולים בשוק - נאה דורש נאה מקיים".

וייס השיב לו: "יש תחרות, אנחנו לא מונופול. ערוץ 10 וערוץ 1 מתחרים בנו וסליחה שאנחנו מנצחים. אנחנו מנצחים כי הציבור בוחר בנו. לשמחתי הרבה אנחנו מנצחים בתחרות בשל עבודה קשה. אנחנו לא מונופול ויש לנו תחרות מצויינת. לפי מה ששי אומר - גם בנימין נתניהו הוא מונופול. אני לא מבין את הרציונל. רוצים לסגור את ערוץ 10? שי עושה מניפולציה. מי שקרא את הצעת החוק - אין בה את ה'אם - אז'. אם ערוץ 10 יסגר אז יהיה פיצול ערוץ 2 תוך חודשיים. שי רוצה ששלושה ערוצים במקביל שישדרו זה מול זה ויאכלו אחד לשני את הראש". בהמשך הוסיף וייס כי "מעולם לא היה לנו רגולטור שהיה לנו איתו כזו התנגשות. הוא נגדנו ורוצה לפרק אותנו".

באב"ד השיב: "הזיכיון של ערוץ 10 מסתיים בדצמבר. קשת ורשת מרוצים מזה כי הם יאכלו 100 אחוז מעוגת הפרסום. אנחנו לא נקבע את מספר השחקנים בשוק, אבל צריכים להיות שניים לפחות. הדרך היחידה היא שערוץ 2 לא ימשיך במתכונת הנוכחית. כל עוד אין פתרון לחדשות המסחריות ולפלורוליזם לא נסגור את ערוץ 10".

שי באב"ד. ראובן קסטרו
"נאה דורש נאה מקיים". באב"ד/ראובן קסטרו

"עיתונים היו מתים שיהיו להם 200 אלף קוראים כמו מספר הצופים שיש לנו"

בשלב זה הצטרפה איילה חסון לדיון ודרשה את כבודו של ערוץ 1 כמתחרה לגיטימי. "אם יש מונופול על מי מוכר טיטולים, אז אנחנו לא שותפים לשיח הזה. סליחה? ערוץ 1 זה לא חדשות? יש לנו חטיבת חדשות אנחנו נותנים פייט. אנחנו נלחמים עם הכוחות שיש לנו. עיתונים היו מתים שיהיו להם 200 אלף קוראים כמו מספר הצופים שיש לנו. אבל רק אנשי הכסף מערבבים מאחורי הקלעים. אנחנו מדברים על המלחמה הנוכחית- מאבק כלכלי מטורף במסווה של מלחמה על הדמוקרטיה. בואו נוריד מסכות. אנחנו לא במלחמה על הכסף אבל נלחמים במלחמה על החדשות. רוצים שנשאר חלשים. כל נקודת רייטינג שלנו פוגעת להם בעוגת הפרסום".

בהמשך התייחס באב"ד גם לעתידו של ערוץ 10. לדבריו, "הם לא עומדים בתנאי רישיון. הם יבקשו הקלות ולמשוך את הזיכיון לעוד שנה או שנתיים. אם ערוץ 10 יעמוד בתנאי הרישיון ויסגור את חובותיו - הוא יקבל את הרישיון. אם לא - אז לא יקבל רישיון. הפתרון חייב להיות הסדרה של שני ערוצים מסחריים ולא שתי זכייניות בתוך ערוץ אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully