וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התכנסות התקשורת בלשכת רה"מ - סימן שהולכים לבחירות"

18.11.2014 / 16:02

פיצול ערוץ 2 המוקפא, עתיד חדשות 10 המעורפל, הרעיון לאיחוד הרגולטורים הישן-נושן והפגישה של אבי וייס עם בנימין נתניהו. דיון סוער בנושאי רגולציה נערך הבוקר בכנס אילת שם הסכימו כולם שהשוק לא רוצה מונופול, עם בעיה אחת - נציגי המונופול לא נכחו בדיון

פאנל המפץ הגדול – כנס אילת. ראובן קסטרו
"מקווה שברית המועצות תקודם". אמיר לוי/ראובן קסטרו

"כל שוק התקשורת חזר למשרד ראש הממשלה, וזה הסימן הכי גדול שאולי הולכים לבחירות", אמר היום (שלישי) יו"ר איגוד המפיקים ומי שמייצג אותם בכנסת אסף אמיר בפתח הפאנל, אשר עסק בשוק הרגולציה הגועש. אמיר הציג את המפיקים והצופים כמפסידים הגדולים מהתמורות המתוכננות. "אנחנו נמצאים בסיטואציה שגופי השידור והפוליטיקאים כולם מתווכחים בניהם ועל חשבון מי? על חשבון הציבור. אבי ניר היה קורא לזה win-win situation: טוב לרגולטור ולפוליטיקאים וטוב לזכיינים. זה לא טוב לציבור".

בפאנל השתתפו מנכ"ל רשות השידור לשעבר יצחק לבני, מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד, סמנכ"ל התוכן של HOT יורם מוקדי, ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה והממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי. מיו"ר דירקטוריון חדשות 2 תמי רווה ומנכ"ל קשת לשעבר אורי שנער נבצר להגיע. את הפאנל הנחה כתב המדיה של גלובס ועורך "פירמה" לי-אור אברבך.

יצחק לבני התייחס לפגישה שערך מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס עם נתניהו לאחרונה. "זה מצב מסוכן מאין כמוהו, הפגישה הזו היא עובדה איומה ונוראה מבחינת תקשורת", אמר, וזכה למחיאות כפיים. "וייס בא למשא ומתן על עתיד חברת החדשות שלו, והוא צריך להיות תלוי במי שהוא מסקר יותר מכל דבר אחר. אני סומך על האינטגריטי של אבי, אני אחראי למינוי שלו, אבל אני לא רוצה שהוא יהיה בסיטואציה כזאת".

פאנל המפץ הגדול – כנס אילת. ראובן קסטרו
"לא רוצה שאני וייס יהיה בסיטואציה הזו". יצחק לבני/ראובן קסטרו

"מקווה שחדשות 10 תמשיך לפעול במבנה האורגני שלה"

"ב-12 השנים האחרונות לא הצליח להתקיים ערוץ אחד ליד ערוץ 2, וגם ב-12 השנים הקרובות לא יצליח להתקיים ערוץ אחד לצדו", אמר שי באב"ד, תוך שהוא מביע תמיכה בהקדמת הפיצול שהוקפא על ידי ראש הממשלה ומציאת פתרון קבע לשוק. " הבעיה היא במבנה התחרותי, שיש שני ערוצים מסחריים ואחד מהם הוא סוג של מונופול. אי אפשר ששוק הטלוויזיה ימשיך לחיות על בסיס זה שכל פעם יבואו להליך חקיקה מחדש על חשבון הציבור". הוא הדגיש: "אני נגד תיקון חקיקה שייתן שוב זיכיון שלא במכרז לכל הזכייניות ויורידו לכולם מחויבויות תוכן".

באב"ד התייחס גם לעתיד חברות החדשות בעידן שאחרי פיצול ערוץ 2, ואמר: "כרגולטור אני לא יכול להחליט לערוץ עם איזה חברת חדשות הוא יפעל", תוך שהוא מתייחס לשאלה האם יאלץ את אחת הזכייניות לרכוש את חדשות 10 כדי שזו לא תיסגר. "הוא רוצה למזג את חדשות 10 לתוכו? אני אשמח, אבל אני לא יכול לכפות את זה. תחשבו שהייתי אומר לערוץ החדש שהוא חייב לקחת את מערכת החדשות של 'ישראל היום', למשל. כולם היו קופצים עלי. שהם יבחרו את החדשות שלהם, ואני מקווה שזה אומר שחדשות 10 תמשיך לפעול במבנה האורגני שלה".

אמיר לוי נשאל האם מסתמן כי משרד האוצר יסייע שוב לערוץ 10. " אנחנו לא רוצים לראות מונופול", אמר, אולם לא אישר כי משרדו יתמוך בסיוע. " בואו נסתכל על טווח יותר ארוך מהשנה הקרובה. כמו שכשפתחתנו את השמיים בתעופה - לא קבענו כמה שחקנים יהיו. חלק באו לישראל, חלק קמו מחדש. אנחנו רק פתחתנו את השוק. בואו נשחרר, בואו נעבור לרישיונות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פאנל המפץ הגדול – כנס אילת. ראובן קסטרו
"נגד הורדה של מחויבויות תוכן". שי באב"ד/ראובן קסטרו

"הייתי חבר בוועדה לאיחוד המועצות כבר לפני 15 שנה"

לוי אמר כי הרגולציה בישראל נמצאת "בתחילת שנות ה-90". לדבריו. "אנחנו עובדים על איחוד מועצות, זה עבר קריאה ראשונה והוא (יו"ר ועדת הכלכלה, ד.א) התחייב לנו שהוא יסיים את זה במושב הקרוב ואנחנו מקווים שזה יסתיים". יצוין כי ההערכות בשוק הן כי ללא שר תקשורת קבוע, לא יתאפשר לקדם את המהלך. יצחק לבני צינן את האופטימיות. "אני הייתי חבר בוועדה לברית המועצות כבר לפני 15 שנה, והנה השנים חלפו ולא קרה כלום בינתיים", אמר. "אני לא חושב שעניין הפיקוח הוא העיקרי שצריך לדבר עליו אלא מפת התקשורת". לוי אמר בשולי הדברים כי הציע ש"נשנה את השם מ'ברית המועצות' ל'איחוד המועצות'. זו לא ברית, זה יותר הגיוני".

תהילה אלטשולר היא חברה בוועדת שכטר. "אני תקווה שזה לא ייגנז", אמרה בהתייחס לשינוי בזהות שר התקשורת. "אבל אי אפשר לדבר על תהליך של איחוד רשויות רגולטוריות בלי שמגדירים מה המטרה של הגוף המאוחד. חברות חדשות חלשות שרצות כל שני וחמישי לכנסת בשינויי חקיקה זה אסון לדמוקרטיה, ושלא יגידו אחרת". לוי אמר ש"אם שר התקשורת היה ממשיך עוד בתפקיד – זה היה עובר. אני מקווה שאיחוד המועצות כן יעבור. אין לי הסבר טוב למה זה לא עובר, אבל אני מאמין שכן הגענו להבנות. אני לא יודע מה עמדתו של ראש הממשלה על איחוד המועצות כי לא דיברתי איתו".

מנכ"ל הרשות השנייה לשעבר מנשה סמירה, שנכך בקהל, הגיב לחלק מהדברים שנאמרו. "השכלנו לבנות טלוויזיה עם אחריות ציבורית, אבל זה לא קורנפלקס", אמר תוך רפרור לרפורמת האוצר בעניין המזונות היבשים, שאמורה להכניס לשוק שחקנים קטנים נוספים. "צריך להכניס לדיון את הממד התרבותי, ולא לראות את זה רק דרך החור של הגרוש. היום מתקיים רק בין משרד האוצר לתקשורת – אזל לא בשיתוף עם גורמי תרבות". הוא הוסיף כי "פיצול של ערוץ 2 בנקודה הזו בכפייה זה גם יעלה במחיר כבר למדינה, וגם יגרום לכך שהחדשות יתרסקו כי בנייה של חברת חדשות עם שאריות של ערוץ 10 – זה אומר לא יהיה לנו חדשות נורמליות בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully