וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת CNN: "טעינו ואנו מתנצלים"

18.11.2014 / 20:56

ברשת מתנצלים הערב על הדיווח הראשוני בנוגע לפיגוע הטרור שהתרחש בבית כנסת בירושלים, שעורר סערה משום שבו לא ציינו בתחילה כי שני הפלסטינים שנהרגו באירוע היו התוקפים. ובתוך כך, גם מנכ"ל i24news תוקף את הרשת: "הציבור הישראלי מרגיש חסר הגנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיווח של וודמן: "הרדיו הממשלתי בישראל מדווח כי המשטרה ירתה והרגה של פלסטינים"./מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הסערה שעוררה היום והקריאות לשלילת תעודת העיתונאי של כתב הרשת בן וודמן - ב-CNN מתנצלים הערב (שלישי) על הדיווח הראשוני בנוגע לפיגוע הטרור שהתרחש הבוקר בבית כנסת בירושלים בו לא ציין בתחילתו את העובדה כי שני הפלסטינים שנהרגו באירוע היו התוקפים. "טעינו ואנו מתנצלים על כך", מסרו הערב במשרד יחסי הציבור המייצג את הרשת בישראל.

מוקדם יותר היום, ראש מערך ההסברה הבין לאומית של המועצה האזורית שומרון וממלא מקום ראש המועצה יוסי דגן פנה למנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן, ודרש ממנו לטפל בכך באופן מיידי. "אין שום מציאות בעולם שבה כתבים יוכלו לדווח על משהו דומה בארצות במקרה של מתקפת טרור והכלל הזה צריך להיות תקף גם הזרים בישראל, יש רעים ויש טובים, יש רוצחים ויש נרצחים", אמר דגן לוואלה! ברנז'ה. "צריך לעשות סוף לסיקור האנטישמי בסגנון הדר שטירמר של כתבים זרים בישראל. מדינת ישראל צריכה לנקוט בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לדרוש את הכיסוי התקשורתית המינימאלי, סיקור תקשורתי כזה נותן לגיטימציה לרצח הבא".

פרנק מלול. מיכל גורוביץ', צילום מסך
פרנק מלול/צילום מסך, מיכל גורוביץ'

"'תקרית CNN' צריכה להוות נקודת מפנה עבורנו"

בתוך כך, גם מנכ"ל ערוץ החדשות הבינלאומי i24news פרנק מלול התייחס הערב לסיקור המוטה הבוקר ברשת CNN והנזיפה שקיבל השר בנט בראיון ל-BBC, אשר הציתו זעם רב בתקשורת הישראלית וגל מחאות ברשת.

"אירועי הבוקר הוכיחו שוב שהציבור הישראלי מרגיש חסר הגנה אל מול הטרמינולוגיה התמוהה של רבים מערוצי השידור הבינלאומיים", אמר מלול לוואלה! ברנז'ה. "לפניי שלושה חודשים בלבד, במהלך 'צוק איתן', ניהלנו את אותם דיונים בדיוק ולמעשה, בכל פעם מחדש הציבור מרגיש שננטש במערכה והפסיד במלחמה החשובה מכל: המלחמה על הקהל. 'תקרית CNN' צריכה להוות נקודת מפנה עבורנו".

מלול אמר את הדברים בהתייחס למכה שחטף i24news לפני כ-3 חודשים עם המלצת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, לדחות את בקשת הערוץ לשדר בישראל ולא להכיר בו מבחינה משפטית כערוץ זר - כפי שחוזרים וטוענים אנשי i24news. "הערוץ הוא ערוץ ישראלי לכל דבר", כתב ליכט על הערוץ, המשדר מזה שנה מנמל יפו לעשות מדינות בעולם, בשלוש שפות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully