וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוענקו פרסי הרדיו; בפרס פרימור זכו דורון צברי, אילן שיזף ושי גל

18.11.2014 / 22:26

תם הטקס: אגודת העיתונאים בת"א העניקה את פרסי הרדיו בכנס אילת בין היתר גם לשוש פורמן, עורכת "הכול דיבורים", שזכתה בפרס מפעל חיים. הרשות השנייה העניקה את פרס פרימור על תחקיר "שבעת מדורי הגיהינום של הדיור הציבורי" ששודר ברשת

טקס הענקת פרסי הרדיו – כנס אילת. ראובן קסטרו
פרסים רבותי, פרסים. יוסי בר מוחא/ראובן קסטרו
אגודת העיתונאים: "שוש פורמן היא בעלת הבנה עמוקה בפוליטיקה הישראלית ויודעת לאתר סיפור עיתונאי ובעזרתו לקבוע את סדר היום התקשורתי"

תם הטקס: שוש פורמן, עורכת "הכול דיבורים" ברשת ב', זכתה הערב (שלישי) בפרס מפעל חיים מטעם אגודת העיתונאים תל אביב. הפרס הוענק לה במסגרת כנס אילת לעיתונות 2014. "בזכות צוות התוכנית הצלחנו להשיט את הספינה לחוף מבטחים גם בימים סוערים. תפקידנו לעשות עבודה עיתונאית ללא מורא וללא משוא פנים. תודה לחברי ועדת הפרס ששמו את הזרקור על מי שעובד מאחורי הקלעים", אמרה פורמן בעת קבלת הפרס.

מנימוקי האגודה: "פורמן, זכתה בפרס מפעל חיים בעבור עשרות שנים של עבודה עיתונאית מקצועית ואמיצה. שלי יחימוביץ', גבי גזית, ירון דקל, שלום קיטל ורזי ברקאי הם רק חלק ממגישי התוכנית שעבדו עימה לאורך השנים. פורמן, ממייסדות התוכנית "הכל דיבורים", היא בעלת הבנה עמוקה בפוליטיקה הישראלית ויודעת לאתר סיפור עיתונאי ובעזרתו לקבוע את סדר היום התקשורתי במדינת ישראל בצורה מקצועית".

טקס הענקת פרסי הרדיו – כנס אילת. ראובן קסטרו
פרס מפעל חיים. פורמן/ראובן קסטרו

30 מועמדים, 8 זוכים

פרס הרדיו לתוכנית המלל שאינה אקטואליה הוענק ל"תעודת עיתונאי" עם רועי כ"ץ, רדיו תל אביב

במסגרת הערב, הוענקו שמונה פרסים לתוכניות הרדיו המובילות בישראל. פרס שדר הרדיו המצטיין הוענק לדידי הררי המנחה את התוכנית "דידי לוקאלי" ברדיו ללא הפסקה. פרס הרדיו לתוכנית המלל שאינה אקטואליה הוענק ל"תעודת עיתונאי" עם רועי כ"ץ, רדיו תל אביב. שתי תוכניות זכו בפרס תוכנית האקטואליה: "נכון להבוקר" עם ניב רסקין, גלי צה"ל ו"רצון חופשי" עם אבי רצון, רדיו ירושלים. את פרס תוכנית המוזיקה חלקו שתי תוכניות; "באויר" עם טוני פיין, רשת ג', ו"MEGAMIX" עם דולב נישליס ומושיקו פולטקה, רדיו חיפה.
פרס פרויקט הרדיו הוענק לרדיו דרום בעבור "רדיו במלחמה" ולרדיו קול רגע בעבור "צבע גלילי".

לוועדת הרדיו, שבראשה עומד אמנון נדב, הוגשו כ-30 מועמדויות מתחנות הרדיו המובילות במדינה, ומתוכם נבחרו 8 תוכניות שזכו בקטגוריות שונות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טקס הענקת פרסי הרדיו – כנס אילת. ראובן קסטרו
פוטו-אופ עם בר מוחא. רועי כ"ץ/ראובן קסטרו

"חשיפת התחקיר שימשה פה לאוכלוסייה מוחלשת"

הרשות השנייה: "התחקיר של דורון צברי ואילן שיזף העלה לסדר היום התקשורתי את הפקרת הדיור הציבורי בישראל וחשף את הפערים הגדולים במלאי הדיור הציבורי"

במהלך הערב, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו העניקה זו השנה השישית את פרס פרימור ע"ש חברת המועצה רחל פרימור ז"ל. הפרס הוענק על ידי יו"ר מועצת הרשות אוה מדז'יבוז' על תחקיר או כתבה עיתונאיים בנושאים חברתיים בשידורי הטלוויזיה המסחריים.

הפרס במקום הראשון הוענק לדורון צברי ואילן שיזף על התחקיר "שבעת מדורי הגיהינום של הדיור הציבורי" ששודר בזכיינית ערוץ 2 רשת בתוכנית "המערכת" של מיקי חיימוביץ. לדברי ועדת הפרס, "התחקיר העלה לסדר היום התקשורתי את הפקרת הדיור הציבורי בישראל וחשף את הפערים הגדולים במלאי הדיור הציבורי בארץ, שהולך וקטן מול מדינות המערב. הוועדה ציינה כי מדובר בתחקיר מעמיק, רחב ויסודי אשר חשף את מימדי האסון החברתי תוך העמקה בהקשר, בסיבות ובתהליכים שהובילו אליו. לצד הסיפורים האנושיים המרגשים, סיפק הסרט עדויות כואבות ומבוססות באשר לטיפול באוכלוסייה חלשה וחסרת אונים. בעקבות פרסום התחקיר, עלה הנושא לסדר היום הציבורי וחזר לשולחן המחוקקים. חשיפת התחקיר שימשה פה לאוכלוסייה מוחלשת בחברה הישראלית ובכך חשיבותו".

אוה מדז'יבוז' – כנס אילת. ראובן קסטרו
מעניקה פרסים. אוה מדז'יבוז'/ראובן קסטרו

"העדכון האחרון של המשכורת היה לפני 27 שנים"

"התחקיר של שי גל חשף את היקף המצוקה והעוני בקרב חיילי צה"ל, חלקם לוחמים, אשר מתקשים להתקיים עם המשכורת הצבאית"

הפרס במקום השני הוענק לשי גל מחדשות 2 על התחקיר "למה חיילים מרוויחים 352 שקלים?" ששודר ב"אולפן שישי". לדברי ועדת הפרס, "התחקיר חשף את היקף המצוקה והעוני בקרב חיילי צה"ל, חלקם לוחמים, אשר מתקשים להתקיים עם המשכורת הצבאית. הצורך בהישרדות מוביל לעריקות לשם עבודה ובסופו ש דבר לבתי הכלא הצבאיים. התחקיר חשף את המסמך הצה"לי על פיו נקבע שכר משרתי החובה בשנת 1986, כאשר העדכון האחרון של המשכורת היה לפני 27 שנים. התחקיר הקיף את הבעיה, עורר דיון ציבורי וזכה להתייחסות הכנסת. השכר עודכן ב-21%, והנושא יעלה שוב לדיון בוועדות בכנסת. כמו כן, הוגשה עתירה לבג"ץ עליה אמורה המדינה להשיב עד סוף השנה".

בוועדת הפרס חברים: השופט בדימוס גבריאל שטרסמן, יו"ר הוועדה; פרופ' עמית שכטר- נציג ציבור בוועדה, רו"ח אבי פרומרמן, נציג המשפחה; יוסי בר-מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, דר' מיכל שפירא, חברת מועצת הרשות השנייה, ומיטל שגב, דוברת הרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully