וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 10 עתרו לעליון: להתיר פרסום שש קלטות "שולה זקן"

19.11.2014 / 18:55

בבקשה שהוגשה בשם חדשות 10 ובשם הפרשן המשפטי של החברה ברוך קרא והכתב לענייני משפט, אביעד גליקמן, טוענת חדשות 10, כי בחומר ההקלטות שנמצא בידיה יש עניין ציבורי מהמעלה הראשונה

תיק "מעטפות הכסף": נמשכת עדותה של שולה זקן נגד אולמרט. צילום מסך
"בימים האחרונים נוכחנו, שוב, בחשיבותה הרבה של העבודה העיתונאית". שולה זקן/צילום מסך

חדשות 10 עתרו הערב (רביעי) לבית המשפט העליון בבקשה להתיר לפרסום את שש קלטות "שולה זקן", שלא הותרו עד כה לפרסום, וכן חלקים נוספים משתי קלטות אחרות. לעתירה מצטרפת זו שהגיש עיתון "הארץ" מספר ימים אחרי בדרישה דומה. בבקשה שהוגשה בשם חדשות 10 ובשם הפרשן המשפטי של החברה ברוך קרא והכתב לענייני משפט, אביעד גליקמן, טוענים בחברה כי בחומר ההקלטות שנמצא בידיה יש עניין ציבורי מהמעלה הראשונה.

בבקשה לביטול צו איסור הפרסום כותבים פרקליטיה של חדשות 10, עו"ד איילת בן-חיים גת, עו"ד עיינה נוימן ועו"ד נוהר ברסלר כי החומר רלבנטי להבנת אחורי הקלעים בפרשיות שבהן היה מעורב: "התוכן והמידע המופיע בקלטות הוא בעל חשיבות ציבורית יוצאת דופן. בקלטות מופיע חומר רב, הנשמע מפיו של מר אהוד אולמרט, ממנו ניתן ללמוד כיצד התנהלה לשכתו בתקופות כהונתו כראש ממשלת ישראל, כשר, כראש עיר וכאיש ציבור במשך שנים רבות".

בבקשה מציינת חדשות 10 כי הרציונל שעמד בבסיס הבקשות הראשוניות להטלת צו איסור הפרסום אינו רלבנטי עוד: "הנימוק והתכלית שעמדו בבסיס הבקשה לאיסור פרסום שהוגשה מטעם אולמרט היו רצונו של הנאשם שהערכאה שדנה בהוספת הראיות החדשות לא תיחשף לראיות עצמן בתקשורת בטרם עת. לאחר שהתקבלה הכרעה בבקשה להוספת ראיות, ברור כי התכלית אשר עמדה בבסיס הבקשה לאיסור פרסום אינה רלוונטית עוד".

בבקשה מציינת חדשות 10 כי די בחשיפת ההקלטה שהייתה מותרת לפרסום, שעוסקת בין השאר בעניינו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק ופורסמה לראשונה ע"י קרא וגליקמן, כדי להבין את העניין הציבורי הרב שמצוי בתוכן ההקלטות: "בימים האחרונים נוכחנו, שוב, בחשיבותה הרבה של העבודה העיתונאית. וכך, רק לאחר פרסום קלטת אולמרט-זקן, קלטת אשר צו איסור הפרסום נשוא בקשה זו אינו חל עליה, בה נאמרו דברים בקשר לראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, מר אהוד ברק, התעורר דיון ציבורי רחב ואף ניתנה הנחייה מפורשת של היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בבדיקה באשר לתוכן הדברים שנאמרו בקלטת. רק הפומבי שניתן לקלטת באמצעי התקשורת ופרסומה של זו ברבים, הוא שהוביל לדיון ציבורי ענף בעניינים שנאמרו בה, שהרי הקלטת עצמה הועברה לרשויות האכיפה כבר לפני חודשים".

בדיון שנערך היום התנגדו פרקליטיו של אולמרט להסרת צו איסור הפרסום. בית המשפט אמור לפרסם החלטתו בעניין בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully