וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הארץ נערכת לפיטורים: "מחויבים להקטין הוצאות ולהתאים אותן להכנסות"

23.11.2014 / 11:15

מו"ל קבוצת הארץ עמוס שוקן מבקש ממי מעובדיו שרוצה לפרוש להודיע למנהלים עד לסוף החודש הנוכחי, שכן בקרוב ייערכו פיטורים בחברה לקראת תקציב שנת 2015. מו"ל קבוצת הארץ עמוס שוקן מבקש ממי מעובדיו שרוצה לפרוש להודיע למנהלים עד לסוף החודש הנוכחי, שכן בקרוב ייערכו פ

עמוס שוקן בכנס אילת. ראובן קסטרו
"הסביבה העסקית שלנו מאתגרת". עמוס שוקן/ראובן קסטרו

קבוצת הארץ TheMarker נערכת לפיטורי עובדים ומבקשת מאנשיה המעוניינים לפרוש בהסדר מיוחד, להודיע לה על כך עד לסוף החודש הקרוב. במכתב ששלח לעובדי הקבוצה מו"ל הארץ עמוס שוקן הוא כתב כי "מדובר בצעד שננקט אך ורק בשל אילוץ כלכלי משמעותי, ומטרתו להבטיח שהעיתון יוכל לקיים את עצמו מהכנסותיו". הפיטורים ייעשו בשיתוף ועד העובדים של העיתון.

למי מהעובדים שירצו לקחת את חבילת ה"פרישה מרצון",, הזהה להסדרים שהציעו בהנהלת הקבוצה לפורשים לקראת סבבי הפיטורים הקודמים, מציעה הנהלת הארץ מענק בגובה של משכורת חודשית אחת נוספת ברוטו, מענק נוסף שיחושב על פי ותק, ובצדם תשלום פיצויים והודעה מוקדמת.

"הסביבה העסקית שלנו מאתגרת", כתב שוקן. "האטה כלכלית שמשפיעה על הפרסום, שחיקה בחלקה של העיתונות בעוגת הפרסום, פגיעה בהכנסות שלנו כתוצאה מצעד ממשלתי שכנגדו עתרנו לבג"ץ והפסקה מוחלטת של הדפסת 'ישראל היום' בבית הדפוס שלנו. כל אלה מחייבים אותנו להקטין הוצאות, ולהתאים אותן להכנסות שלנו".

שוקן כתב כי הוא מקווה שבשנה הקרובה תעבור החברה לבניין חדש שירכז את הפעילות שלה במקום אחד, בניגוד למצב כיום בו היא מפוזרת על פני שלושה בניינים. "לצערנו נאלץ להקטין גם את מספר חברי המערכת", כתב. "ברור שאנו מביאים בחשבון את הצורך להבטיח גם את יכולתו של העיתון להמשיך לתת שירות ראוי לקוראים".

מוועד עובדי הארץ-TheMarker נמסר: "ככלל, הוועד תומך בהליך של פרישה מרצון ומעדיף אותו על פני פיטורים. עם זאת, יש לוועד הסתייגויות מתוכן המכתב שנשלח לעובדים. מעבר לזה, אנחנו מעדיפים להידבר עם ההנהלה באופן ישיר ולא באמצעות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully