וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעומת הזכיינים בישראל, הצרפתים רואים במפיק גורם חיוני"

23.11.2014 / 13:10

"עוד שנה-שנתיים יעלו על מסכים שונים בעולם סדרות שנוצרו והופקו בישראל, מבלי שייחשפו כלל לערוצים בארץ", מסביר מפיק הטלוויזיה חיים שריר לקראת הכנס הבינ"ל של איגוד המפיקים. "הרבה יותר קל לקבל תקציבי פיתוח בחו"ל מאשר בארץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היוצרים בצרפת זוכים להערכה הראויה, מה שחשוב לא פחות מהכסף". חיים שריר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עוד שנה-שנתיים יעלו על מסכים שונים בעולם סדרות שנוצרו והופקו בישראל, מבלי שייחשפו כלל לערוצים בארץ", כך אומר הבוקר (ראשון) מפיק הטלוויזיה חיים שריר, המפיק של "בני ערובה" ושל "30 ש"ח לשעה" ומי שהיה סמנכ"ל התכניות והמפיק הראשי של הזכיינית רשת. על רקע המשבר בין המפיקים לבין זכייניות הטלוויזיה מפתח שריר בימים אלה כמה פרויקטים בשיתוף פעולה עם מפיקים צרפתים. "הרבה יותר קל לקבל תקציבי פיתוח בחו"ל מאשר בארץ", הא אומר, ומפנה אצבע מאשימה כלפי זכייניות הטלוויזיה. "לעומת הזכיינים בישראל, הצרפתים רואים במפיק גורם חיוני בתהליך הפיתוח ובהכוונת הכותבים. החברות הצרפתיות והגופים המשדרים שם אינם דורשים בעלות מלאה על הזכויות גם כשהם משקיעים את כל תקציב ההפקה, והיוצרים זוכים להערכה הראויה, מה שחשוב לא פחות מהכסף".

בעוד שבועיים ייפתח במלון דן בת"א בפעם השנייה הכנס הבינלאומי השמיני של איגוד המפיקים בשיתוף המכון הצרפתי ושגרירות צרפת בישראל, והוא ייערך בסימן שיתוף הפעולה המתהדק בין ההפקה העצמאית בישראל לבין תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בצרפת. בין אורחי הכנס, מנהלים בכירים ברשת הטלוויזיה "קאנאל פלוס" ובטלוויזיה הצרפתית הציבורית ומפיקים מחברות ההפקה הגדולות ביותר בצרפת. מטרת האירוע, שישתתפו בו עשרות אנשי קולנוע וטלוויזיה מצרפת ומאות מפיקים ויוצרים ישראלים, היא לכונן קשרי עבודה מעשיים בין מפיקים משני הצדדים ולקדם ולבסס קשרי עבודה שנוצרו כבר בעקבות הכנס הבינ"ל הקודם.

אסף עמיר. שי אוקנין
"מוצא טבעי מהמצב כאן". אסף עמיר/שי אוקנין

"השת"פ עם התעשייה הצרפתית מספק למפיקים העצמאיים בישראל מוצא טבעי מהמצב כאן, שלא מאפשר לנו בשנים האחרונות לפתח תוכן תוך כדי שמירה על הזכויות שלנו", אומר יו"ר איגוד המפיקים אסף אמיר, "אנחנו מחברים שני שווקים שבסך הכול מכירים זה את זה וחולקים תרבות קולנועית וטלוויזיונית דומה. ההוכחה ששיתוף הפעולה הזה ממשי ומתפתח – כפי שאמרו לנו עמיתינו במכון הצרפתי – היא במספר האורחים השנה שגדול יותר מבשנה שעברה".

הכנס מתקיים על רקע המשבר הקשה שפוקד את ההפקה העצמאית בישראל, שנאבקת בשנים האחרונות על זכותה החוקית להמשיך וליצור תוכן ישראלי מקורי ולא להפוך לקבלנית משנה ("מפיקים בפועל") של גופי השידור. מנגד, תעשיית ההפקה הצרפתית המפוארת, המנוסה ועתירת המשאבים מחפשת זה זמן אתגרי ואפיקי תוכן חדשים ומזהה פוטנציאל יצירתי עצום בשוק הישראלי. שיתוף הפעולה בין הצדדים פשוט מתבקש. "אנחנו בסה"כ רוצים לשרוד, מחפשים איך להמשיך ליצור", מוסיף אמיר, "אולי לא גילינו את אמריקה אבל בהחלט גילינו את צרפת, וזה מאוד נעים ופרודוקטיבי לשני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully