וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין דורשים מרשות השידור להפסיק לכנות את תושבי סילוואן "מתנחלים"

25.11.2014 / 11:44

ניסיונות לצמצום השימוש במונח "מתנחלים" בתקשורת: בפנייה ליונה ויזנטל דורש ארגון ימין להפסיק ולכנות את תושבי שכונת סילוואן שבמזרח ירושלים "מתנחלים". ברשות מסרבים, אבל בארגון לא מתכוונים לוותר

פינוי המאחז גבעת אסף, מאי 2014. נועם מושקוביץ
פינוי המאחז גבעת אסף, מאי 2014/נועם מושקוביץ

בימין דורשים מרשות השידור להורות לכתביהם להפסיק ולכנות "מתנחלים" את תושבי שכונת סילוואן במזרח ירושלים, וברשות מסרבים לכך - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בעקבות הסירוב, הועברה פנייה בנושא למשרד התקשורת בניסיון לערער על ההחלטה.

בארגון "הפורום המשפטי למען ישראל", שהוקם לפני עשור על מנת להיאבק בתכנית ההתנתקות, פנו לעורך הראשי של רשות השידור יונה ויזנטל ודרשו ממנו לשנות את הטרמינולוגיה שבה משתמשים כתבי הרשות בבואם לתאר את היהודים שחיים בשכונה שבמזרח ירושלים. בארגון מבקשים כי הם יופסקו להיות מכונים "מתנחלים", וכי התושבים הערבים יופסקו להיות מכונים "פלשתינאים".

יו"ר הפורום עו"ד יוסי פוקס, טוען כי כאשר אנשיה מכנים את התושבים "מתנחלים", רשות השידור עוברת על חוק יסוד ירושלים. "החוק קבע כי ירושלים השלמה והמאוחדת היא בירת ישראל וממנו עולה כי כל השכונות במזרח ירושלים או בצפונה, הינן חלק בלתי נפרד מירושלים רבתי ומריבונותה של מדינת ישראל ולפיכך, כל תושביה הינן בעלי תעודת זהות כחולה ולא בעלי תעודת זהות ירוקה של הרשות הפלשתינית", כתב לרשות השידור.

מרקוביץ': "המילה אינה קשורה בהטיה פוליטית לימין או לשמאל"

נציב קבילות הציבור, דדי מרקוביץ', לא קיבל את הבקשה. "המונח 'מתנחלים' הוא מילה מקראית חיובית, הקשורה ביישוב הארץ, ומעיקרו של דבר אין בה כל פסול, ואין היא קשורה בהטיה פוליטית לימין או לשמאל", ענה לו. "אני מסכים שניתן לכנות את המתיישבים בסילוואן – יהודים – אבל גם המינוח 'מתנחלים' לא חוטא לעניין הדיווח".

מרקוביץ גם דחה את התביעה לא לכנות את תושבי ירושלים הערביים, פלשתינים וכתב כי "ערביי ירושלים (גם המאוחדת, גם המערבית וגם המזרחית) הם פלשתינים שחיים תחת ריבונות ישראלית – זה חקוק בשיח הציבורי היומיומי בישראל ובעולם. אין בכך שום עבירה על חוק יסוד ירושלים בירת ישראל."

עו"ד פוקס מחה על הדברים ופנה בנושא למשרד התקשורת. "עולה חשש כי יש מי שמנצל את השידור הציבורי לקדם אג'נדה פוליטית לחלוקת ירושלים והפיכת מזרח ירושלים לבירת המדינה הפלשתינית", כתב, וציין כי על פי מסמך נקדי על הרשות לכנות את התושבים בשם שבו הם מכנים את עצמם. "מי שאומר בשידור כי האבנים נזרקו על ידי תושבים ערביים בעיר דוד אינו דומה לאומר כי האבנים נזרקו על ידי פלשתינאים בסילוואן, השמות והשיח מנסים לשנות מציאות ואין זה תפקידו של השידור הציבורי לפעול בניגוד לעמדת המדינה והחוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully