וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היום הגיע כדי לנצח"

26.11.2014 / 10:24

מו"ל ישראל היום שלדון אדלסון ורעייתו מרים במכתב פתוח לעובדי העיתון בישראל: "מי שמוביל את המתקפות נגדנו מאחורי הקלעים הוא בעליו של 'ידיעות אחרונות', נוני מוזס שנאלץ להתמודד עם תחרות". וגם, הסבר להתבטאות בעניין הדמוקרטיה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבועיים לאחר שחוק ישראל היום עבר בקריאה טרומית בכנסת, מפרסמים הבוקר (רביעי) מו"ל העיתון שלדון אדלסון ורעייתו מרים בעיתונם מכתב פתוח להנהלת "ישראל היום" ולעובדי העיתון ובו הם מודים להם על עבודתם, מחזקים את ידיהם לקראת המשך הליכי החקיקה, תוקפים את מו"ל ידיעות אחרונות ומבהירים למה התכוון אדלסון כאשר צוטט באומרו שישראל לא חייבת להיות דמוקרטיה.

"מאז שקמנו זכינו בקביעות למתקפות ארסיות משולחות רסן, עשירות בדמיון פרוע, שמטרתן אחת: דה?לגיטימציה שלנו ושל העיתון", כתבו לעובדיהם. "גורמים שונים מתנגדים לנו; בראש כולם, מי שמוביל את המתקפות האלה מאחורי הקלעים הוא בעליו של "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, המתחרה הישיר שלנו, שנאלץ לראשונה להתמודד עם תחרות אמיתית. במשך שנים שלט "ידיעות" בשוק התקשורת ותקופה מסוימת אף הוכרז מונופול. "ישראל היום" כירסם בכוחו והוריד אותו מעמדת הבכורה ומיכולתו לשלוט בנבחרי הציבור ובדעת הקהל. גם זו תרומה חשובה של "ישראל היום" לחופש הביטוי ולחופש הדיון הציבורי בישראל".

את הצעת החוק שעברה בכנסת לפני שבועיים מכנים השניים "הצעה שעלתה בניגוד לכללי השוק החופשי ובניגוד לעקרונות דמוקרטיים בסיסיים ושנתפרה בדיוק לפי מידות העיתון שלנו". האדלסונים כתבו כי מי שהוביל את ההצעה הם "אנשים הכפופים למרותו של נוני מוזס, והמבקשים להחזיר את ישראל למצב הקודם שבו "ידיעות" שלט באופן בלעדי בדיון הציבורי". "זה לא יקרה. לפנינו דרך ארוכה בכנסת, ויש לקוות שחברי הכנסת יתעשתו ולא ייתנו ידם לביזיון חוקי הכנסת באמצעות חוק שמטרתו אחת: סתימת פיות של רבים בציבור ש"ישראל היום" משמש להם פה". הם הוסיפו כי הם משוכנעים שאם החוק יעבור, בית המשפט העליון יבטל אותו.

"ישראל לא צריכה להיות דמוקרטיה? קשקוש, הדברים נאמרו בהומור"

לעניין ההתבטאויות של אדלסון, כתבו השניים בגוף שלישי כי "מר אדלסון מבקש להפנות את תשומת לבכם להאשמות מופרכות שהוטחו לעברו, כאילו הוא דוגל בדעה שישראל לא צריכה להיות דמוקרטיה. קשקוש. זוהי דוגמה מושלמת להוצאת דברים מהקשרם". הם ציינו כי הדברים נאמרו בהומור, וכי "מי שצופה בהקלטת הדיון מבין את ההקשר. מר אדלסון חי בדמוקרטיה, הוא מאמין בדמוקרטיה. חשוב לחזק את הדמוקרטיה הישראלית באמצעות כל מוסדותיה, וגם בתקשורת הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully