וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון על עתיד ערוץ 10 - כשלושה שבועות לפני תום זיכיונו

26.11.2014 / 12:28

נקבע הדיון בוועדה בדבר עתיד השידור המסחרי בסימן "חשש לאי קיום תחרות בתחום", והוא ייערך ביום שני הבא - שלושה שבועות בלבד לפני המועד שבו מסתיים זיכיונו של ערוץ 10. לא ברור עדיין אם נתניהו יגיע לדיון

ח"כ אבישי ברוורמן בוועידת המשפט. בן קלמר
ח"כ אבישי ברוורמן בוועידת המשפט/בן קלמר

נקבע הדיון בוועדת הכלכלה בדבר עתיד השידור המסחרי בסימן "חשש לאי קיום תחרות בתחום", והוא ייערך ביום שני הבא. הדיון ייערך כשלושה שבועות בלבד לפני המועד שבו מסתיים זיכיונו של ערוץ 10, זיכיון אותו סרבה הרשות השנייה להאריך כך עוד הוא אינו מציג משקיע שיעניק לו גב כלכלי חזק. כיוון שתיקון החוק שיקדים את פיצול ערוץ 2 הוקפא לאחרונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו - משמעות אי הארכת הזיכיון לערוץ 10 היא המשך פעילותו של ערוץ 2 כערוץ מסחרי יחיד עד לשנת 2017, ופעילות חברת חדשות מסחרית אחת בלבד.

לצד נציגי גופי הרגולציה ונציגי הערוצים המסחריים וחברות החדשות ישתתפו בדיון גם רשות ההגבלים העסקיים, ואלה צפוים להביע תמיכה בביטול הקפאת הערר וקידום תאריך הפיצול של קשת ורשת תוך הקמה של חברת חדשות חדשה על ידי אחת מהן, כזו הצפויה להכיל לתוכה את חדשות 10 במידה וערוץ נסגר. מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד אמר בשבוע שעבר בכנס אילת בתגובה לשאלה האם יאלץ את אחת הזכייניות לרכוש את חדשות 10, כי "אם זכיינית רוצה למזג לתוכה את חדשות 10 אני אשמח, אבל אני לא יכול לכפות את זה. אני מקווה שחדשות 10 תמשיך לפעול במבנה האורגני שלה".

הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, אשר היה מעורב בניסוח הצעת תיקון החוק להקדמת הפיצול, התבטא בעבר ואמר כי יש להקל את הרגולציה בענף וכי "צמצום חובות התוכן עשוי למשוך לענף שחקנים נוספים". ההערכות בתעשייה הן כי צמצום חובות תוכן יאפשרו לערוץ 10 להמשיך ולפעול גם מבלי שיגייס משקיע. הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי, אמר בשבוע שעבר כי משרדו תומך בפיצול ערוץ 2. "אנחנו לא רוצים לראות מונופול", אמר, אולם לא ענה לשאלה האם הוא תומך במחיקת חובות או מתן הקלות כלכליות לערוץ 10 כדי להמשיך את פעילותו.

לאחרונה התקיימה פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק כיום בתיק התקשורת, לבין יו"ר ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן. יחד עם זאת, טרם ידוע האם נתניהו יגיע לדיון בעצמו או ישלח נציג מטעם משרד התקשורת. גורם במשרד אמר לוואלה! ברנז'ה כי למרות שהנימוק של נתניהו להקפאת החוק היה כי ברצונו ללמוד את הנושא, הוא טרם ערך פגישה עם מי מהגורמים המקצועיים במשרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully