וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוצגנו כתומכי טרור בכתבה מגמתית של ערוץ 1"

27.11.2014 / 15:08

בלעדי: בתלונה יוצאת דופן וחמורה במיוחד של תלמידי ביה"ס הדו-לשוני בירושלים לשר החינוך הם טוענים כי כתב הערוץ איציק הלפרין פרסם עליהם כתבה מסולפת ושקרית תוך שהוא מוציא מהקשרם דברים שאמרו - וזאת על מנת להציג אותם כתומכי טרור ואלימות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הכתב חתך את הראיונות, והכניס בין דברי תלמיד אחד לאחר את הצילום של הפיגוע בתחנת הרכבת", נכתב. "הניסיון לקשר בין בית ספרנו לבין פעולה מגונה של טרור פוגע בנו בתור בית ספר שבו השלום הוא ערך עליון"

תלמידי כיתה י' בבית הספר הדו-לשוני ברושלים, שבו לומדים יחד יהודים וערבים, הגישו תלונה למועצת העיתונות, לשר החינוך שי פירון ולמנהלת מחלקת החדשות של ערוץ 1 איילה חסון נגד כתב הערוץ איציק הלפרין בעקבות כתבה שפרסם לפני שבועיים על בית הספר תחת השם "גם בבית ספר במערב ירושלים ציינו 10 שנים למות ערפאת". בתלונה, אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, הם טוענים כי הלפרין פרסם עליהם כתבה מסולפת ושקרית תוך שהוא מוציא מהקשרם דברים שאמרו - וזאת על מנת להציג אותם כתומכי טרור ואלימות. את ההשמצות נגדם, טוענים בני הנוער, הוא המשיך לאחר השידור גם בפייסבוק.

"הלפרין כיוון את הצופים לחשוב שתלמידי הדו-לשוני מזדהים עם מחבלים", כותבים התלמידים בתלונה. "זוהי כמובן לא עובדה ולא אמת. התלמידים בבית הספר אינם מזדהים עם מחבלים ועם טרור, אך הלפרין בחר להטעות את הצופים לטובת האג'נדה הפרטית שלו". הם חוזרים בתלונתם שוב ושוב על דוגמאות לשאלות ששאל הלפרין ותשובות שקיבל אשר נערכו בכתבה בצורה שונה על מנת שיווצר הרושם כי הם תומכים בטרור. בפועל, הם אומרים, הוא ערך את הדברים בצורה מגמתית.

כך למשל הם אומרים כי החולצות השחורות שלבשו היו כדי להביע הזדהות עם מי שנהרגו ונפגעו בפעולות האלימות, וכדי להביע אבל על מות אנשים משני העמים, ולא כפי שהוצג בכתבה. התלמיד שענה 'אני פלסטיני' נשאל מדוע הוא לובש חולצה שחורה אולם השאלה לא הופיעה בכתבה. או למשל, הוא פנה אל התלמיד אחר ושאל אותו "ממה אתה מפחד?!" אך תשובתו הוצאה מהקשרה. "העריכה של הכתבה, ההתעלמות מעמדות שלא התאימו לכתב, ומיקומה בכתבה בין אזרחים מפוחדים לצילומים של פיגוע הדריסה, הם סילוף והטעיה גדולה", כתבו. בתלונה. "איננו מזדהים עם מעשי המחבלים, איננו מזדהים עם מעשי הרצח, וכל ניסיון לקשר אותנו אליהם מסלף את המציאות ומטעה את הציבור".

"יש בבית הספר שלכם ילדים תומכי טרור"

הכתבה של הלפרין לא עסקה רק בבית הספר אלא בירושלים בימים שאחרי פיגועי הדריסה. "הכתב חתך את הראיונות, והכניס בין דברי תלמיד אחד לאחר את הצילום של הפיגוע בתחנת הרכבת", נכתב. "הניסיון לקשר בין בית ספרנו לבין פעולה מגונה של טרור פוגע בנו בתור בית ספר שבו השלום הוא ערך עליון". התלמידים ציינו כי תקנון האתיקה קובע שלא יפרסמו עיתון ועיתונאי ביודעין או ברשלנות דבר שאינו אמת, שאינו מדויק, מטעה או מסולף. תלמידי בית הספר הדו-לשוני טוענים כי בבואו לראיין אותם הלפרין לא הציג את עצמו בתור כתב, לא אמר את שמו ולא הציג תעודת עיתונאי. "אנחנו כתלמידים של בית ספר כה מיוחד רגילים שבית הספר מקבל תשומת לב רבה ורגילים שמצלמים אותנו ולכן לא חשדנו כלל, ואפילו לא ביקשנו מהכתב להזדהות ולמסור פרטים על עצמו", כתבו.

הרוחות בבית הספר סערו לאחר פרסום הכתבה והמשיכו לסעור גם בפייסבוק שם השיב הלפרין לביקורות על הכתבה ששידר. כל למשל בתגובה לדבריה של אם לתלמיד בית הספר שהתלוננה על הכתבה הוא ענה: "הבוקר הזה התחיל בטלפון מהורה מבוהל, הוא סיפר שלבית הספר הסובלני שלך הגיעו תלמידים בכאפיות וחולצות של דעאש. הוא סיפר גם על הילדים המבוהלים שלו. ביררתי קצת, זה לא היה מדיוק, אבל יצאתי לשם וחזרתי עם כתבה עדינה על בית הספר ההזוי שלך. עדינה עד כדי גיחוך". בנוסף, הוא כתב: "יש בבית הספר שלכם ילדים תומכי טרור, אתם יודעים מזה, ולא רק שלא עושים כלום – גם מרשים להם להביע את תמיכתם בפומבי". הוא הוסיף: "ברור שאפנה לעירייה – איך היא מאפשרת לבית ספר כזה להתקיים בכלל!?". מבחינת התלמידים זו הוכחה לכך שהלפרין כפה על הכתבה את דעותיו האישיות, ולשם כך סילף את העובדות.

התלמידים מספרים כי מאז פרסום הכתבה החשש מהתגברות האלימות כלפיהם גבר. "ברור לנו שהכתב אינו מסכים עם ערכי בית הספר, לא כולם חייבים להסכים", הם כותבים. "אבל הכתבה ששידר מסולפת, מגמתית ופוגענית מאוד כלפינו התלמידים וכלפי בית הספר כולו. אנו מבקשים שייערך בירור עם הכתב, ונשמח לארח אתכם בבית הספר כדי שתעמדו על מהותו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

רשות השידור: "התלונה נמצאה לא מוצדקת"

איציק הלפרין הפנה לקבלת תגובה מדוברות רשות השידור, שמסרה בתגובה: "התלונה נבדקה על ידי נציב תלונות הציבור ברשות השידור ונמצאה לא מוצדקת. אנו מבקשים לצרף לידיעה קישור לכתבה, כדי שהציבור יוכל לצפות ולהיווכח כי הטענות לגביה מופרכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully