וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר החוק להמשך פעילות תל"י; "יום חשוב ליוצרים"

2.12.2014 / 13:32

על פי החוק שאושר אתמול בלילה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, הממונה על ההגבלים העסקיים אינו יכול לאסור את קיומה של חברה כזו או את ליבת עיסוקיה, אך הוא יכול לקבוע תנאים שונים לפעילותה

פוליטיקאיות בכנס ויצו: "ייצוג הנשים בכנסת מחפיר".
פוליטיקאיות בכנס ויצו: "ייצוג הנשים בכנסת מחפיר"

הצעת החוק להמשך פעילות תל"י, חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים בישראל, אושרה אתמול בלילה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) ועמרם מצנע (התנועה) לאור הדיון בבית הדין של הממונה על ההגבלים העסקיים בשאלה האם יש בהתאגדות הבמאים והתסריטאים משום הסדר כובל, והדרישה של החברה ממנו להסדיר את פעילותה.

תל"י גובה עבור התסריטאים והבמאים את התמלוגים על שידור יצירותיהם בגופי השידור השונים. הייצוג המשותף, כפי שנקבע בחוק, כולל בין השאר ייצוג מול גופי השידור למתן רישיונות, משא ומתן מול גופי השידור וגבייה של תמלוגים. על פי החוק, הממונה על ההגבלים העסקיים אינו יכול לאסור את קיומה של חברה כזו או את ליבת עיסוקיה, אך הוא יכול לקבוע תנאים שונים לפעילותה.

הצעת החוק עלתה על רקע התנגדות שהביעו זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת שהחברה תמשיך לפעול מולם ללא סייגים בחוק. היוצרים פתחו במלחמה מתוקשרת נגד הזכייניות, ובה טענו כי הן מבקשות להערים קשיים על גביית התמלוגים של היוצרים ולהקטין את כוחם מולן. תל"י הוקמה לפני כ-15 שנים ומניין החברים בה עולה על 1,600 תסריטאים ובימאים. זה יותר מעשור שהחברה ביקשה להסדיר את פעילותה, בדומה להסדרה שנעשתה עם ארגון היוצרים אקו"ם.

מנכ"לית תלי אופירה לובניצקי: "זה יום חשוב ליוצרים בכלל ולחברי תלי בפרט. הממשלה והכנסת אמרו את דברם בקול רם ובאופן ברור – היוצרים בישראל רשאים לנהל במשותף את זכויותיהם כמקובל בעולם וכפי שנהוג גם בישראל עצמה. אני רוצה להודות מקרב לב לחברי הכנסת מכל רחבי וקצווי בית הנבחרים שתמכו ודחפו איתנו את החוק עד ליום אישורו: יו"ר וועדת החינוך עמרם מצנע, גילה גמליאל, מרב מיכאלי, עיסאווי פרייג', חיליק בר, יעקב אשר, דב חנין ורבים אחרים. אבקש להודות גם לשרת התרבות לימור לבנת על התייצבותה החד משמעית לצידנו. תל"י תמשיך לשמור ולייצג את היוצרים, כך שהם יהיו פנויים ליצור את יצירתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully