וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאים של המשקיע החדש בערוץ 10: רישיון והקלות

(עדכון) הנהלת ערוץ 10 צפויה להציג בפני מועצת הרשות השנייה מסמך הבנות שגיבשה עם יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה. הערוץ יבקש מהרשות השנייה להקטין את רף מחויבויות ההשקעה בכמחצית - לסכום של 110 מיליון שקלים בשנה, וזאת כתנאי לכניסתו

יוסי ורשבסקי. גיא קרן,
יוסי ורשבסקי/גיא קרן

(עדכון 20:25)

שוב משקיע מתעניין בערוץ 10: הנהלת הערוץ צפויה להציג מחר (רביעי) בפני מועצת הרשות השנייה מסמך הבנות בין הנהלת הערוץ לבין מי ששימש בעבר כיו"ר בנק הפועלים שלמה נחמה העומד בראש קבוצת משקיעים המיוצגת על ידי עו"ד רם כספי. הערוץ יבקש מהרשות השנייה להקטין את רף מחויבויות ההשקעה בכמחצית - לסכום של 110 מיליון שקלים בשנה, וזאת כתנאי לכניסתו של נחמה. הורדת רף ההשקעה הייתה אמורה להיות חלק מתיקוני החקיקה של פיצול ערוץ 2, אולם אלה מוקפאים לעת עתה.

נחמה פרש מבנק הפועלים בשנת 2007 וכיום הוא פעיל בהשקעות בתחום האנרגיה. על פי הפרסומים הערב, בכוונתו, לצד משקיעים נוספים, לקבל את השליטה בערוץ ולהזרים יותר מ-100 מיליון שקל לכיסוי חובותיו, אך לא להעביר הזרמות נוספות בטווח הקרוב, זאת תחת הנחה כי בעתיד הערוץ יוכל לעמוד על רגליו.

יו"ר בנק הפועלים שלמה נחמה. איתמר סיידא
יו"ר בנק הפועלים שלמה נחמה/איתמר סיידא

מחר: דיון במועצת הרשות השנייה

בדומה למתעניינת הקודמת בהשקעה בערוץ 10, נינה סטורמס, גם המשקיע הנוכחי מעוניין להיכנס לערוץ רק בתנאי שיוענק לו רישיון שידורים ארוך טווח ובמסגרת הסדרה כוללת של השוק. עד עתה התנגדה הרשות השנייה למתן רישיון שידורים לערוץ, כיוון שלא הציג משקיע, מה שסימן את סגירתו בסוף השנה הנוכחית עם תום זיכיון השידורים. בניגוד לסטורמס, אשר משכה את ידה מהמשא-ומתן לאחר הגשת הערר על פיצול ערוץ 2 של ראש הממשלה נתניהו, המשקיע הנוכחי כן מעוניין במתוכנת השידורים המצומצמת של הערוץ.‏ כזכור, מתכונת זאת, אותה הגה המנכ"ל יוסי ורשבסקי, מבססת את לוח השידורים של ערוץ 10 על תכניות אקטואליה, תעודה ואירוח ואינה כוללת השקעה בהפקות ריאליטי ושעשועונים עתירי תקציב.

הדיון מחר במועצת הרשות יתקיים לאור נתונים הכספיים החיוביים שמציג הערוץ בשליש האחרון של 2014, לאחר תכנית קיצוצים ענפה שהופעלה בו. יחד עם זאת, מדגישים ברשות השנייה, לערוץ 10 חובות דמי זיכיון והוא לא מבצע את ההשקעות הנדרשות הן לשנת 2014 והן לקראת לוח השידורים של 2015. לאור כך, אף נשקלת אפשרות של חילוט ערבויותיו. דיון בעניין שוק השידורים, ובכללו עתיד ערוץ 10 ומחויבויות ההשקעה בתוכן, יתקיים בועדת הכלכלה של הכנסת ביום שני הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully