וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הקיצוצים: עובדי "ידיעות הקיבוץ" מתאגדים

3.12.2014 / 10:48

כל עובדי "ידיעות הקיבוץ" קיבלו השבוע זימונים לשימועים, בהם הם צפוים להתבשר על קיצוצים בהיקף העיתון ובמשכורותיהם. ההודעות זירזו התארגנות עובדים בעיתון וכל שכיריו הצטרפו לארגון העיתונאים. והשימועים? הם לא מתכוונים להתייצב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער ידיעות הקיבוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתון "ידיעות הקיבוץ" בהוצאת ידיעות אחרונות ניצב בפני קיצוצים נרחבים בתקציבו ובהיקפו, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. כל עובדי העיתון זומנו השבוע לשימועים בהם הם צפוים לקבל הודעות על קיצוצים מתוכננים במשכורותיהם. בשלב זה מסתמן כי הם לא יתייצבו לשימועים.

על רקע הקיצוצים החליטו עובדי העיתון להקים ועד פעולה זמני, וכל שכירי העיתון הצטרפו לארגון העיתונאים. יו"ר הארגון, יאיר טרצ'יצקי, שלח אתמול מכתב למנכ"לית התנועה הקיבוצית מיכל וינברג, ובו הודיע על היציגות ודרש לא לקדם שום מהלך קיצוצים לפני שיקויים משא ומתן מול נציגות העובדים. "ידיעות הקיבוץ" נוסד בשנות השמונים כגלגולו של עיתון התנועה הקיבוצית "יחד". עשור לאחר מכן נרכש של ישי רשת ידיעות-תקשורת, והוא מופיע גם בגרסה אינטרנטית תחת פורטל mynet.

"פחות עמודים - פחות אפשרות לסקר את הנעשה בקיבוצים"

"אי אפשר שלא להתייחס להקשר הרחב יותר ולעתידו הלא ברור של ידיעות הקיבוץ", כתבו חברי ועד הפעולה הזמני במכתב לעובדים. "מבחינתנו המהלך הנוכחי מהווה חלק מהניסיון שלנו להיאבק על כך שהעיתון ימשיך למלא באופן ראוי את תפקידו הציבורי".

עוד הוסיפו בוועד: "פגיעה בהיקף החומר ובכוח האדם לא תאפשר הכנת מוצר עיתונאי ראוי עבור חברי הקיבוצים. פחות עמודים, פחות אפשרות לסקר את הנעשה בקיבוצים ובתנועה, להביא מידע חשוב, מגוון ומעניין. הפגיעה תהיה קשה גם בכוח האדם של העיתון, עיתונאים מנוסים וותיקים, וביכולת של המערכת להיות מערכת חזקה ומגוונת וראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully