וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת הלהט"ב הגישה תלונה נגד אמילי עמרוסי; "מפגן של דעות הומופוביות"

7.12.2014 / 10:44

אמילי עמרוסי ראיינה בערוץ 10 את השחקן ואמן הדראג טל קלאי ואמרה לו שהיא נבעתת מכך שמתאפשר לו להופיע בהצגת ילדים. קלאי: "דתייה או לא דתייה שמביעה דעות הומופוביות ודראגופוביות - אני נבעת שערוץ 10 נותן במה לאישה כזו". יותר מ-40 תלונות שונות הוגשו לרשות השנייה

האגודה למען הלהט"ב הגיש לערוץ 10 ולנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה תלונה בעקבות התבטאויות של אמילי עמרוסי, מנחת תכנית הבוקר של הערוץ בימי שישי, כנגד השחקן ואמן הדראג טל קלאי שהוזמן להתארח בתכנית כאחד השחקנים בצגת הילדים "עמי ותמי הרפתקאה מתוקה". לבד מהרשות הוגשו יותר מ-40 תלונות שונות, והרשות ביקשה את התייחסותו של ערוץ 10 לשידור.

קלאי, תחת שם הבמה "טלולה בונט", התבקש להגיע לאולפן לבוש בבגדי ההצגה, וספג מעמרוסי את האמירה "אתה לא גבר שמשחק דמות של אישה, אתה דראג קווין, כולי נבעתת מדראג קווין שמופיעה מול ילדים". היא הוסיפה ואמרה לו: "אני לא הייתה לוקחת את הילדים שלי לראות מופע שיש בו דראג קווין, לא הייתי רוצה להסביר לילדים בגיל חמש סוגיות בזהות מינית". קלאי טען כי יצא מהראיון פגוע ומושפל.

באגודה כתבו בתלונתם כי "זהותו המגדרית ואו נטיותיו המיניות של שחקן אינן רלוונטיות לתפקידו כשחקן תיאטרון מוערך, ולמחשבה שיש למנוע משחקן את עבודתו בשל כך אין מקום בחברה הישראלית של 2014, ובוודאי שלא על המרקע". הם הוסיפו כי הראיון הפך "זירת התגוששות ומפגן של דעות הומופוביות ודראגופוביות מצידה של מנחת התוכנית, שגרמו לעוגמת נפש מיותרת עבור טל, עבור צוות ההצגה ועבור רבים בקהילת הלהט"ב".

"הרגשתי כאילו אני זלמן שושי בתוכנית בערוץ 1 בשנת 1983"

"עוד לפני שהתיישבתי על כיסא המרואיין/ת הבנתי לפי המבט על פניה של עמרוסי כשראתה אותי שקל לא יהיה", כתב קלאי לעוקביו בפייסבוק אחרי הראיון. "אני, שהתראיינתי והופעתי כבר עשרות פעמים בעשרות תוכניות טלויזיה, עיתונים,מגזינים ובאינטרנט- לא תיארתי לעצמי שאסיים ראיון פגוע עד עמקי נשמתי, רועד ועל סף דמעות".

"אישה, דתייה או לא דתייה שמנחה תוכנית בוקר בערוץ מרכזי שפונה לכל עם ישראל ומול מרואיין שלה ומול כל הצופים מביעה דעות הומופוביות ודראגופוביות, אני נבעת שערוץ 10 נותן במה לאישה כזו במשבצת שידור. אני נבעת שאישה כזו בכלל מקבלת איזושהי סוג של במה ציבורית. השנה היא 2014 אבל לגמרי הרגשתי כאילו אני זלמן שושי בתוכנית בערוץ 1 בשנת 1983"


sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עמרוסי: "זה נעשה בחיוך ובנימה הומוריסטית"

עמרוסי טענה, עם צאת השבת, כי בעקבות הראיון נעשה בה לינצ'טרנט. "נכון שהבעתי הסתייגות, אבל גם נתתי למרואיין את הזמן והכבוד לענות בנחת, להדגים, ולקדם את ההצגה", כתבה. "גם בסיום, כשהבעתי את דעתי במילים חריפות ("מבועתת", "נבהלת"), זה נעשה בחיוך ובנימה הומוריסטית – הומור עצמי, למי שמבין את ההקשר. ואם מישהו לא שומע את הטון שבו זה נאמר, שינסה לעשות חריץ בבועה".

"כשיצאתי מהתוכנית אמרו לי שטל נעלב. מיהרתי לחפש אותו כדי להתנצל. חיכיתי לו כמה דקות עד שייצא מחדר ההלבשה. אחר כך, ובנוכחות עדים, התנצלתי. ביקשתי סליחה אם נפגע. טל הפנה לי את הגב וסירב להתנצלות. חזרתי והתנצלתי על השימוש במטבע לשון פוגענית גם בפייסבוק. אבל החברים של טל לא יפסיקו את המסיבה גם אם הוציאו את הכבל מהשקע".

בערוץ 10 ביקשו שלא להגיב לדברים. ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרו את דבר התלנות, ופתחו בבירורן מול ערוץ 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully