וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני ביקורת התקשורת נערכים גם הם לבחירות, ובפיהם דרישות

7.12.2014 / 13:38

עמותת "הצלחה" ועמותת "לדעת" מפשילות שרוולים לקראת סיקור בחירות 2015 בכלי התקשורת. הראשונה דורשת גילוי נאות בעת פרסום סקרי בחירות, השנייה דורשת מכלי התקשורת למתן הבעת דעות אישיות של מגישים ושדרנים

ספירת פתקי ההצבעה של המעטפות הכפולות בוועדת הבחירות המרכזית, ירושלים, 24 ינואר 2013. עומר מירון
ספירת פתקי ההצבעה של המעטפות הכפולות בוועדת הבחירות המרכזית, ירושלים, 24 ינואר 2013/עומר מירון

סקרי בחירות הנם חלק בלתי נפרד מפרקטיקת סיקור מערכות הבחירות בכל כלי התקשורת, ובמקרים רבים מזמינים כלי התקשורת סקר מיוחד שנערך עבורם. אולם מה בדבר סקרים שנערכו עבור גום בעל-עניין, למשל, מפלגה, ורק לאחר מכן נמסו לכלי התקשורת בחינם? בעמותת "הצלחה" דורשים שכלי התקשורת יקפידו על גילוי נאות.

במכתב לממונה על הגנת הצרכן ולרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כתב היועץ המשפטי של העמותה, עו"ד אלעד מן, כי לא תמיד מקפיידם כלי התקשורת להודיע לקוראים, הצופים או המאזינים שלהם מהיכן הגיע הסקר. "במקרים שונים מוצגים לצרכני התקשורת נתונים שמקורם בסקרים שנערכו בעבור גוף מעוניין על ידי מכון המחקר ו/או הסוקר והועברו לכלי התקשורת בלא תשלום. במקרים אלו לא נמסר תמיד גילוי נאות לצרכני התקשורת בהקשר זה", כתב.

מן גם מדגיש כי העובדה שמכוני מחקר מסוימים אשר נתונים שלהם מתפרסמים בתקשורת עובדים גם עם גופים בעלי עניין - עשויה ליצור מצב של ניגוד עניינים. "מתן שירות מקביל זה יכול להביא לניגוד עניינים ו/או הצגה מוטה של נתונים לציבור הרחב ועל כן – לשם שיפוט מיטבי של ערכו של הסקר ועורכיו, נדרש גילוי נאות".

ז'וז'ו אבוטבול - שירים ושערים, רשת ב'. וינוקור דוד,
בקול ישראל יחדדו נהלים./וינוקור דוד

"הבעת דעות אישיות של מגישים ושדרנים פוגעת בתהליך הדמוקרטי"

עמוות "לדעת" ממשיכה במלחמתה בהבעת דעות אישיות של שדרנים ומגישים. עם ההכרזה בכנסת על מועד מוסכם לבחירות הקרובות, שיגרה האגודה מכתבים למנהלי גופי השידור המרכזיים וקראה להם לגלות רגישות יתר בתקופת הבחירות, להקפיד על תקשורת מאוזנת ומקצועית ולשים יתר תשומת לב לנושא של הבעת דעות אישיות של שדרנים ומגישים בשידור.

"הבעת דעות אישיות של מגישים ושדרנים בשידור פוגעת קשות בתהליך הדמוקרטי של הבחירות ומונעת שוויון הזדמנויות הכרחי לכל מועמד ומפלגה המתמודדים בבחירות", טוענת האגודה. התנהלות כזאת, של הבעת דעה אישית על ידי מגישים, פוגעת באמון ציבור צרכני החדשות שאמור לקבל סיקור ענייני ומקצועי שיאפשר לו לממש את בחירתו הדמוקרטית בקלפי באופן מושכל. מספר השדרנים מוגבל מאוד ולא יכול לכסות ולייצג מגוון רחב של דעות". בקול ישראל כבר הבטיחו שיחדדו את הנהלים של הרשות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully